Anorak-team kan bli content team of the year
Norske byråer har store vinnersjanser i årets CMA Awards.
– Det er skikkelig stas å bli nominert for det arbeidet vi har lagt ned det siste året, og det er gøy å se at innholdet vi lager også treffer internasjonalt, sier SoMe-kreatør Ingrid Godager i Anorak, i en pressemelding fra byrået.
Som KOM24 skrev om i forrige uke er det en rekke norske vinnersjanser på Content marketing awards (CMA), som blir delt ut i januar.
Geelmuyden Kiese leder løpet med hele 16 shortlist-plasseringer, inkludert at deres kreative leder Ole Henrik Stubberud og hans makker Trygve Tønnessen er nominert til Content Person of the year. De to andre nominerte er Peter Klomp fra UEFA og Katharina Pope fra Media24.
Også Schibsted Partnerstudio har seks jobber på shortlist, Nucleus fire og Anorak en jobb, for arbeidet med Ruters Snapchat-kanal.
I tillegg kan de altså vinne content team of the year.
Teamet hos Anorak består av SoMe-kreatørene Ingrid Godager og Emma Dyrkorn, de to innholdsprodusentene Hanna Reinsnes og Sigurd Idås samt Hadrian Hiorth som er medie-og innholdsstrateg.
Nominasjonene kommer etter at Ruter de siste årene har valgt å satse tungt på sosiale medier. Sammen med Anorak har de bygget opp et dedikert team som står bak alt innhold på Snapchat, Instagram og Facebook – fra idé til publisering.
– Vi ønsket at sosiale medier skulle bli en naturlig del av kommunikasjonen vår, ikke bare en kanal for kampanjer. Den satsingen har gitt resultater, sier Gro Kirkeby, ansvarlig for sosiale medier i Ruter, og legger til:
– Det tette samarbeidet med Anorak fra strategi til faktisk innhold, med idéer og sparring på daglig basis, mener jeg har vært avgjørende for de gode resultatene.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no