Marianne Eskeland blir assosiert partner i Amidays
Samarbeidet skal korte ned veien fra strategisk planlegging til markedsdrevet vekst for norske virksomheter.
Amidays, som tilbyr markedsføringskonsulentvirksomhet og fullservice mediebyråtjenester, vil sammen med Eskeland gi flere virksomheter mulighet til å kombinere forretningsforståelse og gjennomføringskraft innen merkevare og markedsføring.
Eskeland har bakgrunn fra lederstillinger i TRY og TV 2, vært strategirådgiver for Private Equity-miljøer, og har styreverv i flere selskaper.
Samarbeidet mellom Eskeland og Amidays skal tilby fleksibel tilgang på tyngre rådgivningsressurser for å bistå virksomheter med gjennomføring og oppfølging av strategi i praksis.
– Jeg har lyst til å bidra til at forretnings-, vekst- og markedsstrategi kan implementeres raskere og smidigere, sier Marianne Eskeland.
Amidays teller nå 20 rådgivere med bakgrunn fra internasjonale mediebyråer, teknologiplattformer og publisister.
– Markedsføring blir både viktigere og mer komplekst. Vi ser at det trengs enda tyngre faglig ekspertise for å kunne rådgi kundene våre. Marianne har betydelig erfaring i skjæringspunktet mellom forretningsstrategi og merkevaredrevet vekst, og utfyller Amidays svært godt, sier Ole Ullereng, daglig leder i Amidays.
Eskeland og Amidays ble kjent gjennom en tidligere interim CMO-rolle som Eskeland hadde for en av Amidays' oppdragsgivere.
– At Marianne tilfører høyst relevant kompetanse og erfaring, er åpenbart. Minst like viktig blir hennes bidrag til ytterligere trivsel og appetitt på videre fornyelse av Amidays. Dette skal komme eksisterende og fremtidige oppdragsgivere til gode, sier Jakob Skåltveit, ansvarlig for kommersiell utvikling i Amidays.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no