Andrea Drevvatne Hugvik blir kommunikasjonssjef i Visit Helgeland
Går fra rollen som digital markedsansvarlig til å få ansvar for kommunikasjon i selskapet.
Andrea Drevvatne Hugvik startet i jobben som digital markedsansvarlig i Visit Helgeland i januar i år, og blir nå kommunikasjonssjef i en avdeling med fire ansatte inkludert henne selv.
– Hva blir dine viktigste oppgaver i den nye rollen?
– Min viktigste oppgave blir å drive kommunikasjonsarbeidet opp mot selskapsstrategien og sørge for at vi når målsettingene våre, skriver hun i en e-post til KOM24.
Hun får også opplærings- og personalansvar for kommunikasjonsteamet, og vil rapportere direkte til daglig leder Kitt Grønningsæter.
Hugvik vil fortsette å ha ansvar for Visit Helgelands digitale markedsføring, synlighet og koordinering av kampanjer med samarbeidspartnere deres og næringen.
– Godt samarbeid og kunnskapsformidling på tvers av organisasjonen og reiselivsnæringen står sentralt, og er et område jeg kommer til å prioritere høyt i den nye rollen, skriver hun.
Før Hugvik gikk til Visit Helgeland, jobbet hun i TRY Opt i over fire og et halvt år.
– I januar flyttet jeg fra Oslo til Helgeland for å starte i rollen som digital markedsansvarlig, der mine hovedoppgaver har vært digital synlighet, kampanjestyring og innholdsproduksjon i sosiale medier.
– Siden jeg startet i jobben har jeg fått lov til å forme stillingen basert på min bakgrunn og kompetanse fra digital rådgivning i TRY, og har de første månedene deltatt aktivt i større prosjekter som ny merkevareplattform og visuell profil, samt lansering av bookingløsning for Helgeland, skriver hun.
Hun har selv røtter fra Helgeland, og har følt seg hjemme der siden hun kom på plass.
– Nå blir jeg kjent med regionen på en helt ny måte gjennom jobb, og har et stort engasjement for arbeidet Visit-selskapet gjør. Det innebærer så mye mer enn å markedsføre Helgeland som reisemål, og det er noe av det som kanskje har overrasket meg mest med jobben og som gjør at jeg trives så godt.
– Hva tror du blir mest utfordrende som kommunikasjonssjef?
– Jeg har ikke hatt en slik rolle før, så det blir nok en bratt læringskurve! Hele prosessen med å flytte til nytt sted og starte i ny jobb, der man ikke har så god kjennskap til verken bransjen eller regionen har vært et steg utenfor komfortsonen.
Hugvik skriver at det er en stor region med 19 kommuner og over 200 samarbeidspartnere, og at det derfor er mye å sette seg inn i.
– Min bakgrunn fra å være kundeansvarlig og lede prosesser i TRY kommer godt med, og er ferdigheter jeg vil benytte meg av i den nye rollen. Jeg tror også at det å være nysgjerrig, åpen og god på å se arbeidet vi gjør i en større sammenheng vil være en nøkkel.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no