– Jeg ser fram til å bidra til Freis videre utvikling, sier Andreas Gundersen.

Henter årets markedssjef-finalist til Frei

Andreas Gundersen går fra CMO-jobb i Profitbase til rådgivningsselskapet Frei. 

Publisert

Frei henter inn ny kompetanse på markedsføring og teknologi. Andreas Gundersen er ansatt i selskapet etter flere år som Chief Marketing Officer i Profitbase, hvor han var med på å doble omsetningen og ble topp tre-finalist i Kampanjes kåring av Årets Markedssjef B2B tidligere i år.

– Vi har store ambisjoner for Frei de neste årene. Vi kombinerer strategikompetanse med teknologikompetanse – med Andreas på plass får vi enda mer tyngde innenfor markedsføring. Andreas representerer akkurat den spisskompetansen vi ønsker å tilby kundene våre, sier Simon Sakkestad, daglig leder i Frei, i en pressemelding.

Profitbase utvikler programvare for finansiell planlegging og analyse. I sin tid der jobbet Gundersen blant annet med å bygge systemer for måling av markedsføringseffekt, i tett samarbeid med økonomifunksjonen.

– Arbeidet førte til at markedsføring ikke lenger sees som en kostnad, men som en vekstdriver, heter det i meldingen.

Nå skal han bruke erfaringene til å videreutvikle Frei, som beskriver seg som et fagmiljø i skjæringspunktet mellom strategi, teknologi og kommersiell kompetanse. Selskapet er HubSpot Diamond Partner – en status kun et fåtall aktører i Norden har oppnådd.

– Det ligger et stort uforløst potensial mellom merkevarebygging og inbound-metodikk – dette er ikke motsetninger, men to sider av samme sak. Når strategisk markedsføring og teknologi jobber sammen, skaper du dokumenterbar effekt som virkelig driver vekst, sier Gundersen.

Ved siden av jobben i Profitbase har Gundersen også vært aktiv i det lokale markedsføringsmiljøet, blant annet som styremedlem i Markedsføringsforeningen i Stavanger.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS