Markedsførere og annonsører hygger seg på ANFO Effekt.

Den store annonsørrapporten:

Denne annonse-kanalen overrasker

En ny rapport fra ANFO gir et innblikk i hvor markedsførere vil kutte og øke utgiftene sine framover.

Publisert

E-post og sms, sosiale medier og online video fremstår som de mest attraktive kanalene for markedsførere fremover. 

37 prosent av annonsørene sier de vil øke bruken i 2025, mens kun 4 prosent planlegger kutt. 12 prosent oppgir at de ikke benytter kanalen i dag. Disse funnene omtales i rapporten som overraskende.

Det viser årets utgave av Den store annonsørrapporten fra ANFO.

Disse kanalene er kostnadseffektive, i tillegg til at de gir gode muligheter til å måle resultater, står det i rapporten. 

Egne medier/egne flater vokser aller mest av kanalene, og er det området der annonsørene har størst tro på fremtidig effekt.

En tydelig trend er at markedsføringen helst skal bli mer personlig. En av tre annonsører planlegger ifølge rapporten å flytte ressurser fra betalt reklame til mer direkte kundedialog. 

«Dette markerer et skifte fra brede kampanjer til mer spissede og personaliserte løp, der egne data spiller en nøkkelrolle», skriver ANFO.

Nedenfor kan du se hva annonsørene har svart på spørsmål om hvor de vil øke eller redusere sitt reklamebudsjett framover.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS