Går fra Zaptec til SUS: – Jeg ville gjøre kommunikasjon som føles viktig, ikke bare smart Etter flere år som global SoMe-sjef i Zaptec, sto Luisa Pinzon plutselig uten jobb.
Gnuen har fått nok: – Det er ikke en reise, det er bare jobben din I Stavanger tar en gnu av på LinkedIn. Det hele er egentlig bare et markedsføringsstunt.
Dette er influenserbyråets ti tips til redaksjoner som vil bli gode på SoMe Bygger man egentlig kjennskap hos de unge med satsingene på SoMe?
KK ut mot Power-reklame: – Aldri gitt tillatelse til dette Power bruker KK-journalister for å selge hårverktøy – med overskriften «Journalist i sjokk over dette produktet». Nå reagerer KK, og sier de aldri har gitt tillatelse til den overdrevne bruken av KK i Powers markedsføring. Presseekspert mener de har seg selv å takke.
Han hjelper Petter Stordalen å gå viralt: – Alt er kleint frem til det er kult Stordalens kreative rådgiver deler oppskriften: Slik får du ledere til å bli influensere.
Fem på Social Media Days om sosiale medier Hva er mest utfordrende med å jobbe med sosiale medier? Vi spurte fem personer på Social Media Days.
Mannen bak Ryanairs SoMe-suksess: – Mange misforstår Michael Corcoran jobbet med sosiale medier i Ryanair, og delte sine tanker om strategi på Social Media Days.
Nå kommer podkasten som skal hjelpe deg å poste på LinkedIn Cecilie Stenbakk Alstad og Erlend Haddeland står bak podkasten «Legg ut», som skal gjøre LinkedIn enklere, morsommere – og mindre skummelt.
Statsrådene om svarene fra tek-selskapene: – Fortsatt mye å gå på Karianne Tung og Kari Nessa Nordtun ba om en oppdatering fra Meta, Snapchat, TikTok og Google. Dette synes de om svarene de fikk.
Gagner kåret til Årets SoMe-byrå: – Et friskt pust i bransjen HER Awards hedrer kvinner som gjør en forskjell. Søndag gikk Gagner helt til topps som Årets SoMe-byrå.
Sterk debut for influenserbyrå: – En 730.no-byråspinoff var et lurt valg Med lavere provisjon, korte kontrakter og personlig oppfølging har 730 Agency fått fart på både byråinntektene og influenserstallen. – En slik solid start er motiverende for veien videre, sier daglig leder Yasmine Massfih.
Felleskjøpet ruller ut «Klar, ferdig, så»-aksjonen: deler ut 30.000 settepoteter Mandag morgen startet Felleskjøpet årets «Klar, ferdig, så»-aksjon på Oslo S. I en tid med økt uro om matberedskap, håper de å engasjere flere nordmenn til å dyrke selv – en bøtte og en potet av gangen.
Byttet ut fast jobb med SoMe: – Føles som en hack Først sa hun opp en jobb hun var medeier i. Så sluttet hun i prøvetiden hos Innovasjon Norge. Nå tjener Karianne Hartviksen godt på faglig innhold i sosiale medier – og kaller seg selv mikroinfluenser.
Nå skal TikTok hjelpe små, norske bedrifter å lage reklame Plattformen skal gjøre det enklere for bedrifter å forstå hvordan de kan komme i gang med annonsering på TikTok.
Ny forskning: Slik sprer du reklame uten å vite det Hva skjer når du trykker «liker» på en video eller deler noe i sosiale medier? Du bidrar til å spre reklame – ofte uten å vite det selv. Det viser ny forskning om hvordan sosiale medier påvirker oss.
Kom-rådgiveren om angsten: – Jeg liker å ha en fluktrute – Jeg blir ikke kvitt angsten, men jeg har lært meg å leve med den, sier Cecilie Stenbakk Alstad.