Betraktninger fra en som har vært på LinkedIn-kurs «Jeg har hørt at man skal skrive en post om at man har vært på LinkedIn-kurs, så her kommer en post om det jeg husker at kursholderen sa at man skal tenke på når man bruker LinkedIn», skriver Roar Dalmo Moltubak.
Snapchat dominerer blant unge – og gir annonsørene nye muligheter Snapchat mener de er best rigget for fremtiden. Og ifølge flere av landets største influensere kan de ha rett. Hva er det plattformen gjør som skiller dem fra konkurrentene?
Selene Fjellvang Lie er Årets Influenser: – Det føles helt tullete – Er det noe tull i systemet? spøkte influenseren før prisutdelingen. Noen timer senere sto hun igjen med VIXENs gjeveste pris: Årets Influenser.
Kåret til Årets Forbilde: – Trodde aldri dette skulle være noe jeg kunne leve av Plussize-influenseren gikk helt til topps under VIXEN Awards 2024 – og tok med seg en pris som betyr ekstra mye for henne.
Christina Ygre Skorve er Folkets Favoritt Slo ut noen av Norges største influensere – til sin egen store overraskelse!
Dette er vinnerne av VIXEN Awards 2024 Folkenominasjonene har rent inn, stemmene er talt opp, og juryen har sagt sitt. I kveld faller avgjørelsen.
Dukket opp i kjole laget av regninger: – Ingen kan bruke det imot meg Iris Eyfjord Hreidarsdottir har vært semifinalist i VIXEN Awards tre ganger, men har aldri gått helt til topps. Nå håper hun at kveldens stunt – en kjole laget av gamle regninger og inkassovarsler – kan være det som tar henne videre neste år.
Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.
X tillater nazipropaganda – dette sier norske annonsører Nazipropaganda florerte på plattformen på Den internasjonale holocaustdagen.
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
Over 200 000 kroner samlet inn til Leger Uten Grenser: – Takk, norsk næringsliv Like før våpenhvilen i Gaza kunne initiativtakerne bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje overføre over 200 000 kroner til Leger Uten Grenser.
Tanker om 2025 og fremtiden «Det som er så fint med å mene og spå om fremtiden er jo at ingen arresterer deg om du sier noe som er feil. Her er det rett og slett høy takhøyde for eventuelle bommerter», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.
Bedrifter: Når ble det greit å behandle SoMe som en reklameplattform? «La meg være ærlig. Sosiale medier er ikke laget for å bombardere folk med tilbud», skriver Sandra Storm i dette innlegget.
Går fra P4 til Fjord Travel Norway Vilde Alfredsen har erfaring som SoMe-journalist i NRK, hvor hun bidro til å bygge Supernytt på TikTok til over 250 000 følgere. Hun kommer sist fra P4, hvor hun produserte innhold til deres sosiale medier.
Lastet ned RedNote – nå advarer eksperten: – Aner ikke hva jeg har sagt ja til TikTok-brukerne har funnet Rednote.
Dette er trendene vi tror vil prege 2025 «Hvem hadde trodd at innholdsåret skulle starte med blitskrig og krangling om innholdsproduksjon på restaurant? Ikke vi! Allikevel tør vi å spå et par innholdstrender vi tror kommer til å prege 2025», skriver Sara Strand og Ida Solem.
Norwegian glimter til etter influenser-drama: – Målet er ikke å henge ut noen Da influenser-tvillingene Vita og Wanda Mashadi havnet i en blits-krangel på restaurant, kastet Norwegian seg på med et humoristisk innlegg – som nå går viralt.