Raser mot Kommunikasjonsforeningens KI-verktøy: – Faglig selvmord Tekstforfatter Rita Tvede Bartolomei raser mot Kommunikasjonsforeningens nye KI-satsing, og kaller verktøyet et angrep på hele faget. Foreningen avviser kritikken – og mener det farligste er å ignorere teknologien.
Ny undersøkelse: Folk legger ikke merke til annonsene på Snap IPSOS SoMe-tracker viser at Snap blir grust av TikTok på oppmerksomhet på annonsene de viser deg.
Forbrukerrådet krever oppvask i reklamebransjen Forbrukerrådet mener det er på høy tid å forby både overvåkingsbasert reklame og manipulerende design. Nå etterlyses politisk handling.
Norge stakk av med to priser i TikTok Ad Awards WAL, Smør og OMD tok med seg hver sin seier da TikTok kåret Nordens mest kreative kampanjer for 2025.
Forbrukertilsynet advarer mot falske konkurranser Førjulstiden er høysesong for konkurranser på Instagram og TikTok. Nå advarer Forbrukertilsynet mot julesvindel fra influensere.
Spindel Film vinner nytt MUNCH-anbud Siden 2019 har Spindel Film fulgt museets reise fra Tøyen til Bjørvika, og vært tett på MUNCHs satsing på video og digital formidling. Nå ser de fram til å fortsette samarbeidet.
Pressure henter SoMe-ekspert fra Arbeiderpartiet Pernille Hunnes har gjennom valgkampen hatt ansvar for Ap-ledelsens sosiale medier. Nå blir hun rådgiver i Pressure.
Euro Accident henter journalist: – Hopper ut i det ukjente Even Lübeck har bakgrunn fra Nordre Aker Budstikke, VG og NTB. Nå bytter han side av bordet og blir innholds- og sosiale medier-spesialist i forsikringsselskapet.
– Har mottatt over 100 tips om dette Forbrukertilsynet har vanskeligheter med å fanger opp alle som bryter markedsføringsloven på Instagram, TikTok og andre sosiale medier.
Cenli var ukjent for folk flest – Kone & Mann sto for lanseringen Norsk startup lanserte produkt for biofeedback-trening – reklamebyrået Kone & Mann fikk oppdraget med å forklare hvorfor folk bør bry seg.
Skal prøve seg på LinkedIn: – Veldig usikker på hvordan vi passer inn i miksen Klepp kommune og «Kleppfluenser» Nils-Ove Steinbru Støbakk skal gjøre noe som ikke alle kommuner gjør.
Tine og Olympiatoppen fikk smekk på fingrene av Forbrukertilsynet Tine og Olympiatoppen har begge fått brev fra Forbrukertilsynet etter en reklame i sosiale medier.
Blir ny SoMe-kreatør i Dinamo Dinamo har ansatt Emilie Wolden som ny sosiale medier-kreatør og vaffelansvarlig.
Anorak-team kan bli content team of the year Norske byråer har store vinnersjanser i årets CMA Awards.
Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025 Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.
Medietilsynet: – Aldersgrense alene er ikke nok til å beskytte barn på sosiale medier Tilsynet støtter regjeringens forslag om å innføre aldersgrense for sosiale medier, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.