Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
Julie håper vi snart blir ferdige med den ukritiske bruken av ordet bærekraft – Noe så viktig som bærekraft bør internaliseres i alle ledd i organisasjonen, ikke være et trist apropos «for syns skyld».
ANFO Effekt innfører ny bærekraftspris – Jeg håper og tror at de verste eksemplene på grønnvasking er forbi.
DNB ble den store vinneren på ANFOs Martech Awards Stakk av med hele fire gull på tidenes første Martech Awards.
«Gigantene er med andre ord fortsatt giganter» «Et skråblikk på gigantenes rapporterte kvartalstall», av Jan Morten Drange.
Google Norge-sjefen: – Internett som vi kjenner det står i fare Annonsegiganten bekymrer seg over at det vil bli vanskeligere å vise folk personaliserte annonser i framtiden.
Gode ideer på billigsalg Timeprisen i reklamebyråene har kun økt med 178 kroner på 20 år. Det viser tydelig at bransjen har en lønnsomhetsutfordring, og er inne i en ond spiral det er vanskelig å komme ut av, sier flere aktører.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine i 2023 For første gang vil færre bruke penger på Facebook.
Katrine i Aller Media stakk av med TV-reklame for en halv million kroner En Kahoot under «Den Store Annonsørdagen», kåret en vinner av TV-reklame for 500,000 kroner fra Tenk TV.
Britt Otterdal Myrset fra Deloitte er kåret til årets foredragsholder Juryen trekker fram hennes kunst til å formidle solid kunnskap på en lett og elegant måte.
En av fire norske annonsører vil bruke mindre penger i 2023 Men blant de største annonsørene er det forventet en større pengebruk til neste år.
Elect kjøper Byråvalg og endrer navn – Vi fikk en mulighet for å ta over selskapet som vi har valgt å benytte oss av.
Dreper teknologien kreativiteten? «Det er mange som hevder at nettopp det som står her faktisk er tilfellet. Noen mener at teknologiens inntog i markedsføringen er selve dødsstøtet for kreativiteten. Vi drister oss til å være uenig med en slik påstand», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Tenk TV skal hylle de beste jobbene innenfor TV-planning med ny prisutdeling Har latt seg inspirere av den britiske versjonen «Thinkbox», som i norsk utgave har fått navnet «Gullskjermen».
En av disse blir årets foredragsholder I oktober skal prisen «Årets foredragsholder 2021-2022», deles ut på ANFOs DSAD.
Jurygeneral Hans Petter Stub fikk æresprisen i Magnet Awards – Hans tanker er originale tanker ment for å flytte bransjen fremover, lyder begrunnelsen.
Rekordmange bidrag til Magnet Awards – Bredden blant de innsendte casene har vært stor, og det gjør juryens arbeid langt mer spennende og dermed også mer krevende, sier fagdirektør i ANFO Håvard Kvernaas Bakken.