Markedsføring er ikke pynt på toppen av verdikjeden. Det er selve vekstmotoren «Markedsføringsfaget står ved et veiskille», skriver den nye ANFO-sjefen Aina Lemoen Lunde i dette innlegget.
Trippel jubel for Strawberry: – Det ligger i DNA’et vårt å være rebeller Strawberry stakk av med to gull og ett sølv under MarTech Awards. Selv med 20 000 ansatte ser de fortsatt på seg selv som en startup – og det mener de er nøkkelen til suksessen.
Dobbel gull til Elton: – En stor fjær i hatten for norske startups Elton tok bransjen på senga og stakk av med gull i to tunge kategorier – med et markedsteam på bare to personer. – Det er utrolig kult at vi som startup kan slå Norges største annonsører, sier duoen bak suksessen.
Her er vinnerne av MarTech Awards 2025 Disse stikker av med gull, sølv og bronse når ANFO deler ut MarTech Awards for fjerde år på rad.
Andrew undersøkte Cannes-vinnerne. Det han fant var urovekkende Mener reklamepriser i altfor stor grad verdsetter feil egenskaper.
Slår alarm om kreativitet i markedsføring: – Drepes sakte men sikkert Erika Brenner tok et oppgjør med det hun mener er kortsiktig tenkning blant norske selskaper.
Denne annonse-kanalen overrasker En ny rapport fra ANFO gir et innblikk i hvor markedsførere vil kutte og øke utgiftene sine framover.
Kan forvente vekst i reklamemarkedet ANFOs nye rapport gir grunn til optimisme for markedsførere og annonsører.
Disse 15 kjemper om å bli «Årets foredragsholder» ANFO har offentliggjort finalistene til «Årets foredragsholder». 15 kandidater kjemper om prisen, som deles ut under Den Store Annonsørdagen 16. oktober.
Dette er Aina Lemoen Lundes ambisjoner for ANFO Torsdag kom nyheten om at Aina Lemoen Lunde tar over som ny ANFO-sjef. – Jeg gleder meg veldig!, sier hun til KOM24.
Bør KI-reklame merkes? Dette mener de Merking av retusjert reklame har lenge vært påbudt i Norge. Med økt bruk av kunstig intelligens er det nye spørsmål som melder seg.
Jakten på ny ANFO-sjef nærmer seg en slutt: – Blir veldig bra Avtroppende sjef, Jan Morten Drange, sier det har vært «masse flotte kandidater» i prosessen så langt.
Ny KI-undersøkelse: – Gjenspeiler en virkelighet preget av usikkerhet – Da vi stilte dette spørsmålet første gang, var vi faktisk ganske sjokkerte over hvor høyt tallet var.
– Vi er ikke blant dem som driver annonsekronene ut av landet Mens stadig flere annonsekroner havner hos globale giganter, sier EssenceMediacom og Atyp at de aktivt velger norske medier – og utfordrer resten av bransjen til å ta større ansvar.
Vil forsvare Norges ære i Cannes: – Ikke lett å være ung i bransjen Etter to døgn med høyt tempo og korte netter har Kristine Solli og Marcus Punsvik fra Sparebank 1 Nord-Norge levert sitt bidrag i Marketers-kategorien under Young Lions. Nå er det endelig tid for en pust i bakken.