ANFO-sjefen om nedslående rapport: – Ganske skuffet Jan Morten Drange synes det er synd at store internasjonale selskaper soper inn annonsekronene foran øynene til redaktørstyre aviser.
Talent Society vant hederspris på Magnet Awards Årets fagperson innen employer branding ble et helt fagnettverk.
Derfor dropper JCP å være med på kontroversiell pitch – At kriteriene her er såpass snevre gjør det uaktuelt for oss å delta på denne
Byråvalg er konkurs: – Vi hadde for få kunder Tjenesten som skulle hjelpe merkevarer med å velge byrå er historie.
Her er juryen i årets ANFO Magnet Awards 15 bransjefolk skal bestemme hvem som stikker av med priser.
Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
Pitch-prosessen tok et halvt år: – Var på forskjellig sted Like før påske var pitch-anbefalingene fra Kreativt Forum og ANFO klare. Partene deler sine oppfatninger om samarbeidet.
Nå er de i mål: Her er pitch-anbefalingene fra KF og ANFO I fjor høst ble det varslet at Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen skulle komme med felles anbefalinger til byråkonkurranser. Nå er to av organisasjonene i mål.
Orkla fikk hederspris: – Som en av de største har vi et ansvar for å utvikle bransjen Julie Undlien Wisth og resten av Orkla-gjengen fikk prisen som årets «birøkter» under ANFO Effekt.
Åpner påmeldingen til Magnet Awards – Det er alltid spennende å se alt det gode arbeidet som er gjort innen employer branding.
NORD DDB med ni nominasjoner i ANFO Effekt Om nøyaktig én måned arrangeres ANFO Effekt 2023. Her er listen med de nominerte.
TikTok i Norge: Dette kan det bety for annonsørene TikTok skal komme nærmere og bli mer tilgjengelig for norske annonsører. Hva kan det bety?
Hva koster kreativitet egentlig? «I stedet for å diskutere pitching og timepriser, gjerne med negativt fortegn, burde vi kanskje heller snakke om forretningsmodeller, verdiøkende prosesser og verdibasert prising?», skriver Jan Morten Drange.
Camilla Gåre om de første månedene som leder: – Har vært en bratt læringskurve Camilla Gåre tok over som leder i Mediebyråforeningen i sommer. Det første halvåret har bydd på flere overraskelser.
Verdikjeden er løsningen «ANFO-sjef Jan Morten Drange kaster hansken idet han utfordrer bransjen til å samarbeide tettere, og etterspør annonseløsninger som kan konkurrere med store internasjonale teknologigiganter. Jeg plukker den gjerne opp», skriver Stian Remaad, CEO i Adnuntius.