Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Posten Bring og POL stakk av med tidenes første AI-gull Ville ikke bare lage en AI-kampanje. Det måtte fungere for kundene også.
Bente Kvam Kristoffersen reagerer på Dranges pitch-utspill: – Ble litt skuffa – Det er ikke gjennom pitcher man bygger kultur.
Han skal lede juryen i Kundeservice Awards – Vi tror at denne måten å kåre på gir større læringspotensial for bransjen.
– Jeg har selv opplevd den siste natten før man legger fram en pitch. Da ser du hva som virkelig bor i folk Jan Morten Drange i ANFO tror ikke på en full avskaffelse av byråkonkurranser. Men reglene kan finpusses, mener han.
Når 8 av 10 sliter med å måle effekt, må vi gjøre noe «Drømmen hadde vært om vi hadde en felles bransjestandard for rapportering både offline og online – slik at ingen fikk lov å «jukse» med tallene til egen favør, og det ble lettere å få med ledelsen på ny tankegang», skriver Stine Stenhaug
Pitch perfect! Perfect pitch? «Ber vi om «unormalt» mye i et finaleheat er mitt råd at vi betaler en viss sum. På generelt nivå synes jeg faktisk ikke vi skal be om så mye at spørsmålet reises i det hele tatt», skriver Jan Morten Drange.
Prisvinneren mener man må tenke nytt om målgrupper: – Du kommer til å gjøre rent bord Mark Adams mener markedsførere må tenke annerledes.
Disse utfordringene sliter markedsførere mest med i hverdagen 7 av 10 synes det å utvikle gode kundeopplevelser på nett er utfordrende.
Her vil norske annonsører bruke pengene sine 47 prosent av de største annonsørene vil redusere pengebruken.
ANFO, KF og Mediebyråforeningen bekrefter pitche-føringer Bransjeorganisasjonene har møttes, og vil komme med konkrete føringer for pitching og anbud i reklamebransjen.