Kirkens SOS og Bureau med ny utendørskampanje
Vi brukte en hel kveld på å reise rundt og projisere budskapene på vegger i Oslo, sier kreatørene i Bureau.
– Uansett hvor lite eller stort det du bærer på er, så finnes det et lyttende medmenneske å skrive med på SOS-chat, forteller Anja Hegg, kommunikasjonsansvarlig i Kirkens SOS.
Det er det vi vil belyse med den nye kampanjen, som er utarbeidet av Bureau.
Hvert år på denne tiden, øker pågangen hos Kirkens SOS, Norges største selvmordsforebyggende krisetjeneste på telefon og chat.
– Vi ønsker å vise hva slags lyspunkt SOS-chat kan være når det føles mørkt, gjennom å bruke nettopp lys og projisering for å sette ord på følelser mange deler forteller kreativ leder i Bureau, Snorre Martinsen.
– Visuelt har vi dyrket det analoge, autentiske og menneskelige. Tekstene representerer meldinger og tanker som typisk deles på SOS-chat, legger han til.
– Det var viktig for oss at dette føles som disse tekstene kommer noen som bor bak et av vinduene vi ser. Vi brukte en hel kveld på å reise rundt og projisere budskapene på vegger i Oslo. Så det var det mange som stoppet opp og kikket, og lurte på hva vi holdt på med, forteller kreatørteamet Jasmina Mahtillo og Maria Schriwer.
Bureau har også med seg Uttrykk Oslo og Mediateknikk på produksjonen.
Kampanjen er å se på over 660 utendørsflater i hele landet, på over 340 digitale skjermer på legekontorer og i sosiale kanaler.
– Responsen har vært veldig god. Kampanjen på utendørsskjermer har levert godt over 7,7 millioner visninger og dobbelt så mange visninger enn normalt på sosiale medier, sier Anja Hegg i Kirkens SOS.
Disse har bidratt:
Bureau:
- Maria Schriwer - kreatør
- Jasmina Mahtillo - kreatør
- Maja Folgerø - tekstforfatter
- Ola Nielsen Oldani - tekstforfatter
- Snorre Martinsen – kreativ leder
- Charlotte Kristiansen – prosjektleder
Uttrykk Oslo:
- Simen Sjølund – regi & foto
- Andreas Skurtveit – produsent
Mediateknikk:
- Håkon Aulie
Kirkens SOS:
- Anja Hegg
- Felix Haave
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no