Huseierne tar opp små og store spørsmål i ny kampanje
Reklamebyrået Willy står bak det nye konseptet.
Huseierne er denne høsten ute med sin første merkevarekampanje på flere år.
Målet deres er å bygge større kunnskap om hva man får som medlem, og øke kjennskapen til hva de gjør blant landets boligeiere.
– Huseierne har relativt god kjennskap i den voksne delen av befolkningen. Eier du et hus, har du som regel hørt om oss. Kunnskapen om verdien vi skaper og fordelene du har som medlem, er imidlertid ikke like høy, sier Lillian Vatnøy, leder for Merkevare, kommunikasjon og markedsføring i Huseierne i en pressemelding.
Oppgaven ble gitt til Willy, som står for idé og produksjon av kampanjen.
Med seg på laget har de hatt Einar Film med Jens Lien på regi og Anders Pedersen som produsent.
– Boligeiere er like forskjellige som boligene de eier, og spørsmålene er mange. Her var en del av innsikten også selvinnsikt etter mange år med egne boliger. At det finnes noen å snakke med om både tomtegrenser og festglade naboer, gjør det enklere å eie eget hjem, sier Eirik Hovland og Henrik Sæther som har vært kreativt team på kampanjen.
– Få land i verden har så mange boligeiere som Norge. Det er alltid gøy å få jobbe med merkevarer som er relevante og som tilbyr noe som faktisk betyr noe for folk. Også har det vært ekstra gøy å levere på dette som et bredt lag på tvers av Willy og Einar, sier Marianne Skøien Krognes, rådgiver i Willy.
Kampanjen gikk på lufta i uke 42, og består av flere reklamefilmer på TV, i tillegg til annonser i sosiale medier og digitale kanaler.
Andre involverte fra Huseierne har vært Migle Megård (markedsfører), Henny Borgan (innholdsmarkedsfører) og Anne Margrete Børjesson (konsulent).
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no