Trigger og Brannvernforeningen satte fyr på uke 38
Brannvernforeningen har for første gang samarbeidet med Trigger om årets Nasjonale brannøvelse.
Kampanjen «Det brenner i uke 38» skal motivere flere til å øve på brannberedskap i hjemmet.
Brannvernforeningen har inngått et samarbeid med PR-byrået Trigger om den årlige Nasjonale brannøvelse. De har utviklet en gratis veileder på brannovelse.no, hvor brukere kan få en skreddersydd brannøvelse basert på egen bo- og livssituasjon.
– Undersøkelser viser at åtte av ti nordmenn ikke har hatt brannøvelse hjemme. Vi vet at forberedelser kan være forskjellen på liv og død, sier Aslak Gausen, kommunikasjonssjef i Brannvernforeningen.
Initiativet har fått stor oppslutning med over 50.000 registrerte deltakere i løpet av få uker.
Kampanjen bruker en flamme som gjennomgående symbol og budskapet «Det brenner i uke 38». For å spre budskapet har kampanjen «satt fyr» på flere kanaler, inkludert sosiale medier og engasjement av kjente profiler.
Nasjonal brannøvelse arrangeres årlig i uke 38 som en del av Brannvernuka – et samarbeid mellom Brannvernforeningen, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og Gjensidigestiftelsen. Målet er å få flere til å øve hjemme og dermed gjøre norske hjem tryggere.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no