Familien Selvaag har stilt opp i kampanjen. De forteller om da de ble utsatt for en brann.

Trigger og Brannvernforeningen satte fyr på uke 38

Brannvernforeningen har for første gang samarbeidet med Trigger om årets Nasjonale brannøvelse.

Publisert

Kampanjen «Det brenner i uke 38» skal motivere flere til å øve på brannberedskap i hjemmet.

Brannvernforeningen har inngått et samarbeid med PR-byrået Trigger om den årlige Nasjonale brannøvelse. De har utviklet en gratis veileder på brannovelse.no, hvor brukere kan få en skreddersydd brannøvelse basert på egen bo- og livssituasjon.

– Undersøkelser viser at åtte av ti nordmenn ikke har hatt brannøvelse hjemme. Vi vet at forberedelser kan være forskjellen på liv og død, sier Aslak Gausen, kommunikasjonssjef i Brannvernforeningen.

Initiativet har fått stor oppslutning med over 50.000 registrerte deltakere i løpet av få uker.

Kampanjen bruker en flamme som gjennomgående symbol og budskapet «Det brenner i uke 38». For å spre budskapet har kampanjen «satt fyr» på flere kanaler, inkludert sosiale medier og engasjement av kjente profiler.

Nasjonal brannøvelse arrangeres årlig i uke 38 som en del av Brannvernuka – et samarbeid mellom Brannvernforeningen, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og Gjensidigestiftelsen. Målet er å få flere til å øve hjemme og dermed gjøre norske hjem tryggere.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS