Oslo Kunstforenings visuelle identitet fornyes med ANTI
Oslo Kunstforenings visuelle identitet fornyes med ANTI

Oslo Kunstforenings visuelle identitet fornyes med ANTI

– Det er alltid spennende å få jobbe med institusjoner og organisasjoner innen kultur- og kunstfeltet.

Publisert

Oslo Kunstforening er et ledende utstillingssted for samtidskunst og Norges første kunstinstitusjon, etablert i 1836. Når den 188 år gamle foreningen skulle i gang med ny identitet og nettsider falt valget på ANTI. 

Som den eldste kunstinstitusjonen i norsk kulturliv, etablert et par år før Nasjonalgalleriet, har Oslo Kunstforening vært en sentral aktør i å sikre et fast visningssted for kunst i Norge. 

Nå, nesten 200 år senere, ønsker Oslo Kunstforening å undersøke og belyse egen historikk gjennom utforskning av eget arkiv og knytte dette opp mot tendenser i samtiden. 

– Det er alltid spennende å få jobbe med institusjoner og organisasjoner innen kultur- og kunstfeltet, og spesielt gøy å få utvikle ny identitet for en så vital 188 åring. Det var viktig for Oslo Kunstforening å få på plass en ny identitet som reflekterer deres rike historie, men samtidig peker fremover og snakker til et bredere publikum. Det synes vi at vi har lykkes godt med i tett samarbeid med kunden, sier Kjell Ekhorn, kreativ leder ANTI, i en pressemelding. 

ANTI har utviklet både identitet og de nye nettsidene.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS