Disse to skal lede Apriils PR-satsing framover
Sjefen stakk for å bli sjef i en fotballklubb. Det må to personer til for å erstatte henne.
– Jeg vil gjerne dele at jeg har startet en ny jobb som Leder for Apriil PR Oslo! Sammen med flinke kollega Håkon Pettersen i Bergen skal vi lede hver vår by inn i fremtiden. Dette blir gøy!
Det skriver Kristin Weber på sin egen LinkedIn-side, mandag ettermiddag.
Som KOM24 skrev om i begynnelsen av september har Vibeke Johannesen, etter noen år i PR og etter hvert reklamebransjen, vendt snuten tilbake til fotballen.
Hun var før daglig leder i Brann, en jobb hun forlot etter at klubben rykket ned i 2021. Nå skal hun bli daglig leder i Start.
Og med det går Apriil fra å ha en daglig leder for PR-byrået, til å ha ulike ledere i hver by.
Petterse skal også lede PR-satsingen i Stavanger.
Skal bygge lag
– Jeg har hatt denne rollen en liten stund allerede, ettersom Vibeke tok over reklameavdelingen i Bergen. Men jeg er veldig fornøyd med dette. Jeg har jobbet her i fem år nå og tenker at det var et naturlig steg for meg, sier Weber til KOM24.
Hun kom til Apriil fra Isobar og har for det meste jobbet med tech, siden hun begynte der.
Hun beskriver lederstilen sin som nedpå og personlig.
– Jeg er opptatt av at vi skal stå sterkt som et lag, sier hun.
Byrået har ni ansatte i Oslo og litt færre i Bergen, i tillegg til to i Stavanger.
Weber har klare ambisjoner for sin lederjobb.
– Vi skal bli sterkere faglig og jeg håper og at vi kan samkjøre oss mer med de andre Apriil-byråene, sier hun og trekker fram at på mandag flyttet Mvh inn til dem.
Apriil PR Oslo har lange tech-tradisjoner og det skal de fortsatt være sterke på.
– Vi kommer til å fortsette å satse på det. Vi er godt i gang med det og har forhåpentligvis noen store ting på gang, så vi må kanskje ansette noen flere der snart, sier hun.
Håkon Pettersen sier at det er kjempespennende å få denne lederrollen og sier at han ser fram til å utvikle selskapet videre med de andre partnerene.
– Jeg opplever at det skjer mye spennende på de ulike områdene for oss og gleder meg til å ta fatt på det, sier han.
– Hvordan er du som leder?
– Jeg skal først og fremst være meg selv og lede med det jeg har, det engasjementet jeg har og den erfaringen jeg har, sier han.
Han beskriver seg som opptatt av folk og at han setter pris på å jobbe sammen med andre for å bygge lag og oppnå resultater.
– Det er er spennende er at vi jobber på tvers av byene og har ulik spisskompetanse og kan spille på det i møter med kunder, sier han.
Apriil-sjef Erik Samsonsen sier at det nå handler om å bygge sterke Apriil-miljø i de ulike byene.
Naturlig arvtaker
– Vi er i tre byer og det viktigste for oss er å bygge et sterkt Apriil-lag i de ulike byene, så det er et Apriil i markedet i de ulike byene, sier han og peker på at de nå er 60 stykker på kontoret i Oslo og 55 i Bergen.
Samsonsen sier at byrået vil fortsette i det samme sporet og jobbe videre med sine satsinger på blant annet tech i Oslo og politikk i Bergen.
– Kristin er en dame med lang bransjeerfaring og har jobbet i Apriil i en årrekke. Hun var en naturlig arvtaker, sier han om henne.
Om Pettersen drar han fram den politiske erfaringen, blant annet som finansbyråd i Bergen.
– Han er og en utrolig fin fyr, sier han.
Johannesen er med fram til midten av november.
Fortsatt står det igjen å få på plass en ny sjef for Apriil reklame.
– Vi jobber med løsninger der, sier Samsonsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no