☀️Sommarpraten:
– Det er åpenbart ikke bare Jens Stoltenberg som er den nye strategien
Arbeiderpartiet har imponert Vends kommunikasjonsdirektør mest i år. Les hvorfor i dagens sommerprat!
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Kristine Eia Kirkholm, kommunikasjonsdirektør i Vend, som svarer.
– Hva gleder du deg mest til i sommer?
– Som hver sommer ser jeg fram til å feriere i Norden med det beste den har å by på. I år betyr det fjelltur med datteren vår og en venninne, øyliv og båtturer på Søndre Sandøy, og tre deilige uker i sommerhuset i Gilleleje med familien. Og jeg er like optimistisk hver sommer; i år blir den like varm som i 2018! Men jeg sier meg fornøyd hvis både frokost og middag kan spises ute.
– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?
– Det må bli den sommeren vi var så lei av vinden og manglende sommervær i Danmark at vi satte oss i bilen og kjørte nonstop i to dager for å nyte tre dager ved Como-sjøen. Det ble mye bading, italiensk is og aperitivo, før vi kjørte tilbake til Danmark.
– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?
– Jeg er veldig imponert over den snuoperasjonen Arbeiderpartiet har gjort på kommunikasjon det siste halvåret. Det er åpenbart ikke bare Jens Stoltenberg som er den nye strategien.
– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Kampanjen fra Oslo Pride gjorde sterkt inntrykk på meg. Filmen er både sterk og viktig, og viser oss hvor viktig det er å være en alliert og skape trygghet i potensielt sårbare situasjoner.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Ikke vær redd for å ta ansvar og gå utover eget mandat hvis det er noe du tror på. Kreativitet er bra, men evnen til å forankre og få det gjennomført er helt essensielt. Klarer du i tillegg å vise til hvordan dette skaper verdi for selskapet du jobber i, tror jeg mye er gjort.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
Jeg skulle gjerne tatt førstegangstjenesten etter videregående, så da får det bli Kompani Lauritzen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no