Petter Stordalen

Derfor stilte Stordalen opp i PR-byråets «Hver gang vi møtes»-kopi

Fem av Norges mest profilerte næringslivstopper møttes til en eksklusiv middag på Villa Inkognito. Storm Communications og Oslo Business Forum står bak konseptet «Toppmøtet», som skal bygge relasjoner, tillit, og på sikt mer business.

Publisert

(Arendal:) – I kveld har vi samlet 2–300 andre toppledere til mingel i Arendal. Det er klart at dette har en verdi for oss og vår posisjon. Det gir ikke slag på kassa i morgen, det er ikke kunder som kommer i morgen, men de kommer om tre måneder eller seks måneder.

Det sier Marius Parmann i Storm Communications til KOM24.

Storm og Oslo Business Forum inviterte Petter A. Stordalen, Kristin Skogen Lund, Benedicte Schilbred Fasmer, Morten Borge og Elisabeth Grieg til en lengre middag på Villa Inkognito før sommeren. 

– Hadde sagt ja uansett

Marius Parmann

Middagen ble filmet og resultatet er fem episoder der seerne blir bedre kjent hver av de fem næringslivsprofilene. 

På mandag ble det invitert til premierefest i Arendal og Stordalen var blant de som stilte opp. Han sier til KOM24 at han ikke brukte lang tid på å si ja til å stille.

– Jeg hadde vært med uansett hvem som hadde lagt det, sier han. 

Han sier at han nå fikk anledning til å snakke mere med Kristin Skogen Lund og Morten Borge i Ferd.

– For meg betyr det at jeg på en annen måte kan ringe Kristin eller hvem det skulle være, å snakke om problemstillinger. Jeg tror det er veldig nyttig, for de fleste gangene vi møtes så er det i noen formelle fora, da har man ikke den anledningen som man har over et glass vin eller nydelig måltid og en lang kveld, på å prate litt om de utfordringene man står i, som man kanskje ikke kan dele med så mange og få noen innspill, råd og vinkler. 

– Har du manglet lederkollegaer å prate med? 

– Nei. Men det her er et lite, eksklusivt møte mellom fem ledere og jeg tror nok vi har et annerledes forhold til hverandre og terskelen er lavere for å ringe hverandre og diskutere ting etterpå, sier han.

Blir bedre kjent

– Er det enklere å gjøre business og da?

– Definitivt, sier han.

Ideen til dette toppmøtet har Storm og OBF hatt i lengre tid, uten at man har klart å få det til. Men i forbindelse med OBFs 10-årsjubileum ville de gjøre noe ekstra. I vinter var ideen i startgropen, men etter hvert fant man ut at man ville gjøre noe i stil med Hver gang vi møtes og Da vi styrte landet.

– Toppmøtet er et konsept vi har lyst til å teste. det er ikke noe som ligner for næringslivet. nyskaping, en investering som vi har gjort som har vært utrolig morsom å jobbe med for oss og for våre samarbeidspartner OBF og vi får vist fram nettverket vårt og blir kjent med enda flere flinke ledere, sier han.

Parmann mener at for å bygge tillit til næringslivet trenger de å få fortalt sine historier og at intervju i pressen eller på en scene er en veldig begrenset mulighet for å lære noen å kjenne. 

– Lignende konsepter gjør at publikum blir enda bedre kjent med artistene, litt det samme vi tenkte vi kunne få til med dette konseptet, sier han.

 Han kaller det et tillegg til det de vanligvis gjør, og at det ikke er et inntektsbein for dem. 

– Men vil gjøre mer av det. stadig på hugget og på utkikk etter nye måter å kommunisere på.

– Gir det mer business på sikt?

Morten Borge. Benedicte Schilbred Fasmer. Petter Stordalen.

– Ja, om ikke så hadde vi ikke gjort det, sier han ærlig. 

På mandagens gjestelisten var det en rekke toppledere, men også konkurrenter fra andre PR-byrå, som både TRY Råd, Corporate Communications og First House. 

– Vil gjøre det på nytt

– Det er veldig hyggelig å ha med hyggelige folk fra bransjen og vise fram hva vi får til. Så synes jeg bransjen kan ha godt av lavere skuldre på å være bransjekollegaer og gjøre ting sammen. Kanskje er det kunder i andre byrå som er nysgjerrige på konseptet og lurer på om de kan være med på det, sier han og legger til at de er åpne for det.

For det kommer til å bli flere versjoner av toppmøtet. 

– Vi vil gjøre dette på nytt, kanskje nye former. Kanskje med nordiske ledere, sier han.

Parmann sier at de la mye tid og krefter i det for at det skulle bli bra kvalitet, men at de ikke har regnet på hva det koster. 

– Vi ser på det som en fin investering for å bygge vår egen posisjon. Jeg tror dette vil resultere i at vi blir attraktiv for enda flere kunder i framtiden, og for nye kollegaer, sier han.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS