Carolina Grønsleth, markedsansvarlig i Auksjonen.

Lanserte ny logo på uvanlig vis

De ansatte fikk være med å bestemme da Auksjonen skulle bytte logo.

Publisert

Over 100 ansatte fikk stemme da Auksjonen skulle ha ny logo.

– Ingen kjenner markedet, kundene og hverdagen vår bedre enn de som jobber her. Derfor valgte vi å gjøre dette på denne måten, involvere alle våre ansatte i prosessen, sier markedsansvarlig Carolina Grønsleth i en pressemelding.

Ansatte i Auksjonen feirer ny logo.

– Den kjente rødfargen og det originale typesnittet blir med videre, valgt av de ansatte selv. Den største endringen er at vi fjerner «.no». Det er et bevisst valg for å tydeliggjøre at vi er mye mer enn bare en markedsplass, legger hun til.

Som en del av merkevarefornyelsen skulle logoen oppdateres, men hvordan valget ble tatt, var minst like viktig som hvilken logo vi endte opp med. 

– Når vi er 140 ansatte som jobber spredt over hele landet, er det ekstra viktig å finne anledninger til å bygge felles identitet. Dette ble nettopp det. Det handlet ikke bare om grafiske detaljer, men om tilhørighet, sier Kai Møller, daglig leder i Auksjonen.

Auksjonen er en auksjonsplattform for kjøp og salg av brukte maskiner, kjøretøy og utstyr. Plattformen er en del av TBAuctions.

– Vekst og internasjonalt eierskap kan også gi høyt tempo og gjøre det krevende å se helheten. Nettopp derfor er det så viktig å bygge en kultur der alle kjenner tilhørighet. Eierstrukturen gjør oss solide, men det er de ansatte som skaper resultatene, sier daglig leder Kai Møller.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS