Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no
Banken oppfordrer flere nordmenn til å gjøre det slutt i ny kampanje
Nordmenn er altfor trofaste, mener Penni fra Eika digitalbank.
Nå går den heldigitale banken ut med en ny kampanje på radio for å få flere til å se på bankforholdet sitt med nye øyne, og kanskje gjøre det slutt.
Den nye digitale banken fra Eika-gruppen har tidligere bygget merkevare først og fremst på digitale kanaler, men de sliter fortsatt med kjennskapen. Derfor tar Penni nå et tydelig valg: I 2026 blir radio hovedkanalen.
– Vi er en digitalbank, men skal vi bli kjent, må vi være der folk er. Radio gir oss en helt annen rekkevidde og frekvens enn vi får gjennom digitale kanaler alene. Og når du skal bygge tillit til en ny bank, holder det ikke bare å dukke opp i en feed, sier Lasse Øyslebø, kundedirektør i Penni.
Det nye radiokonseptet tar utgangspunkt i dårlige forhold.
– Innsikten vår viser at det skal mye til for å få folk til å bytte bank. Mange blir værende i bankforhold som ikke er til det beste for dem, enten av vane, lojalitet, usikkerhet eller dårlig samvittighet. Vi vil gjøre det enklere å stille spørsmålet: Er dette egentlig banken jeg bør fortsette med, sier Øyslebø.
Det er byrået Både Og som står bak det kreative grepet. Sammen med tekstforfatter Øystein Johnsen og lyddesignerne Joachim Sandvik og Olav Nedberge har byrået utviklet et univers med gjenkjennelige forholdsråd.
Kampanjen rulles ut på radiokanalene til P4-gruppen gjennom 2026.