Slik så det ut på Oslo S tidligere i august.

Så mye betalte Bauer Media Outdoor for Charterfeber-palmen på Oslo S

«Sydenstemning» i Oslo sentrum kostet tusenvis av kroner.

Publisert

Programmet «Charterfeber» er tilbake, og i den anledning plasserte Viaplay og Bauer Media Outdoor en fysisk reklame på utenfor Oslo Sentralstasjon.

Reklamen besto av en palme og noen stoler, og noen plakater.

KOM24 har fått innsyn i meldingene mellom Bymiljøetaten i Oslo kommune og Bauer Media Outdoor, som viser hva de betalte for å ha installasjonen utenfor togstasjonen i sju døgn.

De viser at de prisen for markedsføring på Jernbanetorget inntil 25 kvadratmeter er 7 588 kroner per dag.

Totalsummen ble derfor 53 116 kroner.

– Ved å plassere en strandsetting der folk minst forventer det, skaper vi et øyeblikk som fanger oppmerksomheten, vekker glede og engasjerer, sa Isabel Davis Brodtkorb, kreativ leder i Bauer Media Outdoor, i en pressemelding tidligere i august.

Målet med kampanjen var å treffe en bred målgruppe med mennesker som engasjerer seg gjennom bilder, film og deling, opplyste de.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS