Horde legger ned byrået sitt
Opprettet byrå i protest, nå er det lagt ned.
– Dette kom opp som konsekvens av Jakten-kampanjen vi hadde, hvor vi fikk nesten 60 000 nye brukere, økte merkevarekjennskapen fra 12 til 23 prosent og hadde en vanvittig suksess. Så tenkte vi at vi ønskte å gjøre ære på de ansatte som sto på dag og natt i en lengre periode. Men så oppdaget vi fort at vi ikke kunne være med i de konkurransen om årets markedsfører og andre, for vi var ikke byrå og ikke hadde brukt byrå, sier Marcus Hiiri, CCO i Horde, til KOM24.
De har nå lagt ned byrået sitt med det svært velklingende navnet «Horde sitt byrå slik at vi kan vinne priser hvor man er nødt til å være et byrå for å kvalifisere»
Hiiri sier de syntes det var blodig urettferdig at de ikke fikk være med på de konkurransene de ville være med på.
– Vi mente vi hadde årets beste kampanje og at det var urettferdig at vi ikke fikk konkurrere på lik linje med andre. Da tente vi at vi oppretter eget byrå og så sender vi inn via det
– Funket det?
– Nei.
Hiiri sier at konkurransene lo og syntes stuntet deres var artig.
– Men det var ikke sånn det var, visst nok, sier han.
Han sier de var en kampanje som var en vanvittig suksess og de ville hedre de ansatte.
– Jeg skjønner de har regler, men det blir en circle-jerk av byråer og selskaper som skal gi ære til hverandre, mener han.
– Har dere gitt opp håpet om å vinne priser nå da?
– Nei, vi har ikke gitt opp. Men vi bruker all vår tid på kampanjene våre. De er ganske krevende, særlig når vi ikke bruker eksterne byrå. Da stjeler det å være med på konkurranser for mye av tiden vår, sier han og avslutter:
– Det er fint med priser, men det betaler ikke lønna vår.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no