Det er PR-operatørene som står bak ELANTIX lansering i Norge
Det er PR-operatørene som står bak ELANTIX lansering i Norge

EXLANTIX velger PR-operatørene til norgeslansering

Premiummerket til gigakonsernet Chery er allerede på vei til Norge, og nå skal de ta kunder fra Porsche, Audi og Tesla.

Publisert

Kina har det største bilmarkedet globalt, og en av deres største bilprodusenter er Chery, Det ikke tilfeldig at de har sett seg ut elbilnasjonen Norge som det første landet i Europa, og verden når de skal lansere EXLANTIX. 

De har valgt PR-operatørene som samarbeidspartner. 

– Vi var gjennom en lang og grundig prosess, og PR-operatørene imponerte med tidligere suksess med andre bilmerker i Norge innenfor premiumsegmentet. De viste også en god forståelse av hvor vi vil, og hva det innebærer i praksis, sier Nathan Xue, Markedssjef for EXLANTIX, i en pressemelding.

I første omgang er det helektriske EXLANTIX ET og ES som ankommer, men de planlegger også å lansere flere modeller og merker i fremtiden. For om de kan lykkes i Norge, så kan de også lykkes i resten av Europa.

Nå skal PR-operatørene hjelpe til å bygge kjennskap til merkevaren blant norske sjåfører, og de har allerede vært på besøk hos kunden i Kina.

Rådgiver i PR-operatørene Pia Styrmo Borhagen var nylig i Shanghai på bilmesse, hvor hun blant annet fikk prøvekjøre bilene og var på fabrikkbesøk.

–Det var veldig gøy å få se og teste bilene selv, og jeg gleder meg til vi kan introdusere disse på det norske markedet i løpet av sommeren og høsten, sier Borghagen. 

Både EXLANTIX ET og ES er testet grundig på norsk vinterføre.

– Vi har veldig troen på at EXLANTIX ET og ES vil imponere, og ikke minst bli et naturlig bilvalg for norske kunder. Nå gleder vi oss til de første bilene ankommer, og til å bidra til en vellykket lansering, sier Petter Thorendahl, byråleder i PR-operatørene. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS