McDonald’s vil trigge burger-craving i ny nordisk kampanje
NORD DDB står bak når hurtigmatkjeden skrur opp lyd og bilde for å friste sultne nordboere.
McDonald’s er ute med en ny, felles nordisk kampanje som skal vekke igjenkjennelige burger-cravings hos publikum. Bak kampanjen står NORD DDB, som har laget filmer og innhold med autentiske lyder og bilder fra et ekte McDonald’s-kjøkken.
– Vi ville vise hvordan den cravingen plutselig kan oppstå, og gi folk den følelsen man har når man står under tavla i restauranten og venter på maten sin – med alt som hører med av lyder og inntrykk, sier Linus Hjellström og Pia Ølstad, kreative ledere i NORD DDB Oslo, i en pressemelding.
Kampanjen er allerede ute i hele Norden, og suppleres av en rekke taktiske uttak for produktlanseringer. I sosiale medier kan fans blant annet bruke en egen Snapchat-linse for å «smake» på de velkjente burgerne digitalt.
– Vi ville at folk skulle føle seg dratt mot McDonald’s, vise reisen fra du får lyst på det til du står der med favorittorderen din i hånda. Ved å vise maten akkurat slik du opplever den i restaurant, minner vi folk på hvorfor den er så «cravable» – den er ujålete, nylaget og full av smak, sier Staffan Ekstam, Nordic Marketing Director i McDonald’s.
Filmene er regissert av Farzad Farzaneh og produsert av Giants & Toys i samarbeid med NORD House.
– Maten til McDonald’s er ikonisk, og vi vet at folk har et spesielt forhold til det vi serverer – og vet akkurat hvordan den skal være. Derfor er det en styrke for oss når maten vi viser i reklamen ser akkurat ut som den gjør i restaurant, for det er sånn folk kjenner den. Vi har fått mye positiv tilbakemelding på filmene allerede, og gleder oss til fortsettelsen, sier Hege Bergland Ebbestad, Head of Marketing McDonald’s Norge.