McDonald’s nye nordiske kampanje skal friste med ekte lyder og bilder fra restaurantkjøkkenet. Kampanjen er utviklet av NORD DDB.

McDonald’s vil trigge burger-craving i ny nordisk kampanje

NORD DDB står bak når hurtigmatkjeden skrur opp lyd og bilde for å friste sultne nordboere.

Publisert

McDonald’s er ute med en ny, felles nordisk kampanje som skal vekke igjenkjennelige burger-cravings hos publikum. Bak kampanjen står NORD DDB, som har laget filmer og innhold med autentiske lyder og bilder fra et ekte McDonald’s-kjøkken.

– Vi ville vise hvordan den cravingen plutselig kan oppstå, og gi folk den følelsen man har når man står under tavla i restauranten og venter på maten sin – med alt som hører med av lyder og inntrykk, sier Linus Hjellström og Pia Ølstad, kreative ledere i NORD DDB Oslo, i en pressemelding. 

Kampanjen er allerede ute i hele Norden, og suppleres av en rekke taktiske uttak for produktlanseringer. I sosiale medier kan fans blant annet bruke en egen Snapchat-linse for å «smake» på de velkjente burgerne digitalt.

– Vi ville at folk skulle føle seg dratt mot McDonald’s, vise reisen fra du får lyst på det til du står der med favorittorderen din i hånda. Ved å vise maten akkurat slik du opplever den i restaurant, minner vi folk på hvorfor den er så «cravable» – den er ujålete, nylaget og full av smak, sier Staffan Ekstam, Nordic Marketing Director i McDonald’s.

Filmene er regissert av Farzad Farzaneh og produsert av Giants & Toys i samarbeid med NORD House.

– Maten til McDonald’s er ikonisk, og vi vet at folk har et spesielt forhold til det vi serverer – og vet akkurat hvordan den skal være. Derfor er det en styrke for oss når maten vi viser i reklamen ser akkurat ut som den gjør i restaurant, for det er sånn folk kjenner den. Vi har fått mye positiv tilbakemelding på filmene allerede, og gleder oss til fortsettelsen, sier Hege Bergland Ebbestad, Head of Marketing McDonald’s Norge. 

Powered by Labrador CMS