Eksempel fra Finansavisens nye kampanje.

Klinker til i ny kampanje: «Hva Fa...?»

Minnesota Brand Agency bak nytt kommunikasjonskonsept for Finansavisen

Publisert

Finansavisen ruller i disse dager en ny profilkampanje på print, digitalt og utendørs.

Overskrifter som «Hva Fa…?», «Hvem Fa…?» og «Hvor Fa…?» inviterer leserne til å finne svarene i avisen, som skriver om økonomi, næringsliv og finans.

– Vi ønsket oss et konsept som både reflekterer Finansavisens journalistiske kraft og samtidig har et glimt i øyet. «Hva Fa…?» skaper nysgjerrighet, bygger kjennskap og gjør at Fa-logoen blir enda tydeligere knyttet til nyhetsopplevelsen, sier Jon Trygve Hegnar, operasjonell direktør i Hegnar Media, i en pressemelding.

Kampanjen tar utgangspunkt i ekte overskrifter fra Finansavisen og bruker en tone som speiler avisens egen stil. 

– Vi så et unikt potensiale i å bruke Finansavisens egen «Fa»-logo på en leken måte. Ved å sette det sammen med avisens egne headinger får man både punchline og payoff i samme grep, sier Christina Øverland-Engelsen, rådgiver i Minnesota Brand Agency.

Kampanjen skal bygge bro mellom humor og seriøs journalistikk, og er allerede live på Finansavisens egne kanaler og kommer også til å vises på Flytoget og DOOH.

– De kreative løsningene åpner for at Finansavisen selv kan oppdatere headingene underveis, så vi vil følge nøye med fremover. Nå lever den sitt eget liv, legger Tormod Glomnes fra Minnesota Brand Agency til.

    Involverte Minnesota Brand Agency:

  • Design lead: Tormod Glomnes 
  • Kreatør: Stian Birkelid
  • Kreativ leder: Kim Amundsen
  • Prosjektledelse: Hilde Eitrem Hansen
  • Merkevarerådgiver: Christina Øverland-Engelsen
  • Involverte Finansavisen:

  • Jon Trygve Hegnar
  • Gretha Nicolaisen

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS