Hanna Oftedal Negård har gått til Pressure.
Hanna Oftedal Negård har gått til Pressure.

Performance-talent går til Pressure

I april stakk Pressures ferske rådgiver Hanna Oftedal Negård av med tittelen «Årets performance talent». Nå skal hun bruke kompetansen til å jobbe med strategisk posisjonering og politisk påvirkning i et stadig mer komplisert medielandskap.

Publisert

EU strammer inn for politisk reklame i sosiale medier gjennom Transparency and Targeting of Political Advertising (TTPA), og tech-gigantene Meta og Google reagerer med å fjerne politiske annonser i EU-land. Det er bare et spørsmål om tid før forbudet kommer til Norge.

– Når det skjer store endringer i hvordan virksomheter kan bruke digitale kanaler til å spre politisk innhold, trenger vi den beste kompetansen. Derfor er vi så glade for å ha funnet Hanna, sier Celine Gran, daglig leder i Pressure, i en pressemelding.

Oftedal Negård er opprinnelig utdannet lektor, men har tatt et uvanlig hopp til kommunikasjonsbransjen. Gran fremhever hennes evne til å forklare kompliserte emner på en pedagogisk måte.

Selv sier Negård at hun har landet på rett plass:

– Hos Pressure får jeg jobbe med digital strategi, teknologi og samfunn. Det synes jeg er utrolig spennende, og jeg gleder meg til alt vi skal få til på vegne av kundene våre sammen.

Pressure er Norges fremste byrå innen digital public affairs og målrettet annonsering. Fagansvarlig for annonsering, Christian A. Schjelderup, har lenge analysert hvordan nye EU-regelverk vil påvirke det norske markedet.

– Vi følger utviklingen i EU-land og hos Meta og Google tett. Det er fremdeles mange ubesvarte spørsmål, men mye tyder på at innføringen av TTPA kan få store konsekvenser, sier Schjelderup.

Pressure er en del av byråfellesskapet i Inkognitogata 1, sammen med Kruse Larsen og Kime.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS