Vipps med halvt reklamestunt på to av Skandinavias største flyplasser
Hvis du skal fly til Arlanda i Stockholm i den kommende tiden, vil du se en halv utendørsreklame i avgangshallen.
Etter å ha lansert i Sverige for et snaut år siden, ønsker Vipps at enda flere svensker laster ned den oransje betalingsappen.
Et tiltak for å lykkes er lanseringen av to utendørsreklamer – med 680 kilometer mellom seg. Kampanjen skal gjøre svensker oppmerksomme på at de veldig, veldig enkelt kan vippse til dansker i Danmark.
Det kan nemlig ikke svensker gjøre med Swish.
Skal overbevise svensker
«Nå kan du sende penger herfra … hele veien hit.» Sånn lyder budskapet i Vipps-kampanjen. Det som er spesielt, er plasseringen av reklamen. Vipps har nemlig delt budskapet i to og plassert det med 680 kilometers avstand: én på Stockholm Arlanda Airport og én på Copenhagen Airport.
– Vi er nye i klassen i Sverige, og vi har ikke de samme musklene som konkurrentene. Men med et sterkt produkt og kommunikasjon som folk husker, er vi godt på vei. Vi tror på kreativitet som en superkraft, og denne ideen festet seg fordi den var morsom og annerledes. Og så rimer den med slag ordet vårt «Veldig, veldig enkelt», fordi den er så lekende enkel, sier markedssjef Lars Istre i Vipps.
«Social first»
Det kreative byrået &Co. / NoA står bak idéen, mens Dentsu har hatt ansvar for mediekjøp og plassering i de to flyplassene.
– Veldig få mennesker vil oppleve begge plasseringene etter hverandre i virkeligheten. Det ville vært naivt å tro. Nettopp derfor er ideen perfekt for sosiale medier – og for å bli delt, sier Amalie Malmgren, Content Activator i &Co.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no