– Ville ha litt forandring
Etter nesten ti år i Fjordkraft og en periode som konsulent i Markedssjefene, har Ole Fuglebakk tatt et helhjertet skifte: Ny jobb, nytt hus og ny by.
Nå er Ole Fuglebakk på plass som operativ markedssjef i konsulentselskapet Mverdi i Sandnes.
– Vi ville ha litt forandring, og Stavanger-området var det mest naturlige valget. At det ble Sandnes var litt tilfeldig. Vi likte godt et boligprosjekt som dukket opp der, og tenkte det kunne være kjekt å prøve, sier han til KOM24.
Fuglebakk har bakgrunn som markedsrådgiver, leder for brukeropplevelse og webredaktør i Fjordkraft, hvor han jobbet i nær ti år. Han har også vært konsulent i Markedssjefene i Bergen, med ansvar for SEO og nettsider.
At valget falt på Mverdi, skyldes både kjente og nye ansikter.
– Jeg kjente daglig leder Kristin Madsen fra før, så det føltes som et godt valg. Resten av gjengen er nye for meg, men de virker veldig fine.Og så liker jeg at vi er et lite og tett miljø, spesielt når jeg er ny i byen, sier han.
Rask vekst
Rask vekst
Mverdi ble startet sommeren 2024 da de spant ut av Markedssjefenes Stavanger-avdeling.
Selskapet, som holder til i Sandnes, tilbyrmarked- og kommunikasjonsressurser, til selskaper i hele regionen, med en klar overvekt av B2B-kunder.
I fjor omsatte selskapet for 6,4 millioner kroner, med et resultat på over en halv million etter skatt.
– Vi skal klare å slå det i år, og ligger godt an så langt, sa daglig leder Kristin Madsen til KOM24 i sommer.
Med Fuglebakk på laget teller Mverdi nå sju ansatte. De fikk også nylig inn Elise Tjemsland fra reklamebyrået Vecora, som har erfaring fra digital markedsføring i Cognizant i Dublin.
Per i dag har selskapet ti kunder, blant dem er Altibox, Totalbetong, Beyonder, Bjørnson organisasjonspsykologene og Compendia.
– Godt innhold går aldri av moten
Som operativ markedssjef skal Fuglebakk jobbe bredt innen digital kommunikasjon, innhold, SEO og web. Han mener oppskriften på gode digitale flater fortsatt er enkel:
– Selv om teknologien løper fort med kunstig intelligens og alt som skjer, er det fortsatt godt innhold som gjelder. Det går aldri av moten, sier han.
Han ser samtidig en gjenganger i mange bedrifters feilgrep:
– Mange bedrifter snakker for mye om seg selv. Kundene har nok med seg selv, så man bør heller fokusere på hva kunden faktisk får igjen, sier Fuglebakk.