Egil Stensland og Kristoffer Reppen.

Norges Bilbransjeforbund velger Søndre reklamebyrå

Norges Bilbransjeforbund har valgt Søndre Reklamebyrå som sin samarbeidspartner for å løfte omdømmet deres.

Publisert

Norges Bilbransjeforbund (NBF), som representerer over 1 300 medlemsbedrifter, ønsker å vise et mer oppdatert og ærlig bilde av hva bransjen deres er, skriver de i en pressemelding.

NBF er den av NHO.

– Mange har et gammeldags bilde av bilbransjen. Vår jobb er å vise hvordan det faktisk er og hvilke muligheter som finnes. Det er en bransje i bevegelse, og den trenger flere flinke folk, sier Kristoffer Reppen, rådgiver i Søndre.

Bilbransjen står midt i en teknologisk og bærekraftig omstilling. Her skjer det innovasjon i alle ledd, fra elektriske drivlinjer og digital kundedialog til helt nye mobilitetsformer. 

For NBF handler samarbeidet med Søndre om å nå ut bredere, og bidra til både rekruttering og ny forståelse.

Organisasjonen er for tiden ute med kampanjen «Bilbransjen er ikke for hvem som helst», som tar for seg både fordommer, karrieremuligheter og folkene i bransjen.

– Vi skal bidra til å vise et samlet og inspirerende bilde av hvem vi er og hva vi står for. I tillegg opplever vi at folkene i Søndre både forstår oss og utfordrer oss på en måte som gir energi, sier Egil Stensland, kommunikasjonssjef i NBF.

Samarbeidet omfatter både strategisk rådgivning og kreative kampanjer rettet mot unge, arbeidsgivere og opinionen. 

Målet er å gjøre bilbransjen mer synlig, og sørge for at flere unge vurderer den som et trygt og spennende valg. 

– Det er mange historier som ikke er fortalt. Vi skal hjelpe NBF med å få dem fram, sier Reppen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS