Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.

Søndre Reklamebyrå med ny visuell identitet: – Personlig og lekent

Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå, startet av JCP-profilene Lars Eia Kirkholm og Kristoffer Reppen, har fått ny visuell identitet. Bak står designbyrået The Firm.

Publisert

– Som The Firm, er vi opptatt av å bruke de beste folka på de riktige ting, så da var det helt naturlig å få de til å utvikle identiteten vår. De fanget umiddelbart essensen av hva vi som byrå ønsker å være. Vi digger det personlige og unike, og som helhet skaper noe større, sier byråleder Lars Eia Kirkholm.

Den nye identiteten er bygget rundt en logo som endrer seg med bidrag fra alle som jobber i og rundt byrået. Slik blir uttrykket alltid unikt, personlig og lekent, ifølge The Firm.

– Resultatet er et levende, menneskelig designunivers som hele tiden er i bevegelse, uttaler designbyrået i pressemeldingen. 

The Firm ble etablert i mai 2025 av Nicklas Haslestad og Vetle Majgren Uthaug. De spesialiserer seg på strategisk design og utvikler identiteter, nettsider, emballasje og digitale produkter.

Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.
Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.
Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.
Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.
Det nyetablerte Søndre Reklamebyrå har lansert sin visuelle identitet, utviklet av designbyrået The Firm.

Startet etter JCP-exit

Søndre Reklamebyrå ble etablert tidligere i august etter at både Kirkholm og Reppen valgte å forlate JCP. Kirkholm hadde vært i byrågruppen i ni år, senest som byråleder i JCP PRAD, mens Reppen kom inn for to år siden, med erfaring blant annet fra Atyp.

Navnet Søndre er hentet fra Søndre Sandøy på Hvaler, et sted som for flere av gründerne symboliserer frihet, gode møter og lange sommerdager. Den visuelle profilen er ment å gjenspeile dette – nedstrippet, menneskelig og inkluderende.

Søndre Reklamebyrå flytter snart inn i egne lokaler i Oslo. De er i nærheten av utestedet Blå, kan de fortelle.

Da KOM24 intervjuet duoen, var de tydelige på hvorfor de tok steget ut:

– Det har aldri vært en bedre tid for å starte byrå enn nå, sa Kirkholm den gang.

Reppen la til at han tvert imot opplevde det som tryggere å starte selv:

– Flere store byråer har slitt den siste tiden, og jeg tror ikke nødvendigvis det er så trygt å sitte der.

Søndre ønsker å bygge et byrå der kundene opplever mindre «oss og dem» og mer «vi».

– Erfaringen vår er helt avgjørende. Det er mange ting som kan være vanskelig å få til i et større byrå, men som blir enklere for en mindre og mer tilpasningsdyktig aktør, sa Reppen.

Byrået består i dag av de to gründerne, men flere ansettelser er planlagt framover.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS