Eliteserien har gått gjennom et løft de siste årene. Det vises også på sponsorsiden.

Disse vant priser på Sponsor Insight-konferansen

Fem priser ble delt ut.

Publisert Sist oppdatert

(Ullevaal Stadion, Oslo): Sponsor Insight arrangerte sin årlige konferanse torsdag. Der ble det delt ut fem priser i fem ulike kategorier.

Elitserien i fotball stakk av med to priser, både som det mest attraktive sponsorobjektet innen idrett, og som det mest attraktive sponsorobjektet totalt.

– Hvor stas er det å vinne to priser?

– Det er utrolig stas. Det er sjette år på rad at vi vinner total-prisen, og i det vi turte å ikke selge Eliteserien slik at vi fikk et sponsornavn, tror jeg vi brått ble mer attraktive som sponsorobjekt, sier Pål Breen til KOM24.

Han er kommersiell leder i Norsk Toppfotball. Eliteserien var tidligere sponset av Norsk Tipping, og het da Tippeligaen.

– Mye handler også om rettigheter. Før hadde ikke Norsk Toppfotball de kommersielle rettighetene, men de har vi nå fått av forbundet. Etter det har vi firedobla inntektene på spons. Så vil jeg også si at det til syvende og sist handler om klubbene, som står på hver dag, sier Breen.

Her er en liste med alle prisvinnerne:

Mest attraktive sponsorobjekt, idrett

Vinner: Eliteserien

Mest attraktive sponsorobjekt, kultur

Vinner: Tons of Rock

Mest attraktive sponsorobjekt, ideelle organisasjoner

Vinner: Kreftforeningen

Mest attraktive sponsorobjekt, totalt

Vinner: Eliteserien

Sponsorenes sponsor

Vinner: Gjensidige

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS