Fra «drittintervju» til kreativ leder i Smood Social Sølvi Mobakken er ny kreativ leder i Smood Social. For ett år siden trodde hun drømmejobben glapp etter et intervju hun selv beskriver som «ræva». Nå har hun fått tilliten til å lede den kreative satsingen i byrået.
Takknemlig for spørsmålene – de driver oss fremover «For meg handler dette om noe større enn bare spørsmålet om hva som regnes som arbeidstid – det handler om kultur, forventninger og hvordan vi møter hverandre i arbeidslivet.», skriver Petter Skippervold.
AI - en hemmelig kollega? «30. november markerte det vi kan kalle 2-årsdagen for at generativ kunstig intelligens ble tilgjengelig for folk flest. På bare to år har nesten 9 av 10 som jobber med kommunikasjon og markedsføring begynt å bruke teknologien. Faktisk oppgir 4 av 10 at de daglig benytter verktøy som for eksempel ChatGPT, Copilot eller Midjourney», skriver Ole Janzso i Teft i dette innlegget.
Masseflukt fra Släger Nærmere 30 personer har sluttet i Släger siden 2020. Flere tidligere ansatte beskriver et utmattende arbeidsmiljø preget av svært høy turnover. Släger-ledelsen kjenner seg ikke igjen i påstandene. – Smått absurd, svarer de.