Helle Haukvik blir Dyrevernalliansens nye talsperson Haukvik har vært en del av organisasjonen i nesten ti år og har spilt en sentral rolle i arbeidet for dyrevelferd.
Fra fjøs til folk: TINE vil få deg til å bry deg om bærekraft Selv om du ikke er interessert i kyr, så bør du være interessert i dette.
Går til «krig» mot McDonald’s – blar opp 7 millioner for nasjonal kampanje Dyrevernorganisasjonen Anima går til kamp mot McDonald’s med en kampanje til sju millioner kroner, og er klare til å spytte inn enda mer – kampanjen stopper nemlig ikke før fastfoodkjeden dropper turbokylling. Men McDonald’s svarer at det er for tidlig å si når det kan skje. Dette går pengene til.
– Jesper og Ola har blitt våre superstjerner Hvordan blir du verdensledende på dyrevelferd? Norsk Kylling svarer med varme historier om en lun bonde, et nysgjerrig onkelbarn – og kyllinger.
Gjør som Rema – går over til saktevoksende kylling – Du velger ikke saktevoksende kylling fordi konkurrentene gjør det.
Rema 1000 med åpent stikk til konkurrentene: – Kom igjen, kopier oss! Rema 1000 ber konkurrentene følge etter på saktevoksende kylling. Responsen er heller laber.
VR-kampanje om grisens kår vekker sterke reaksjoner Dyrevernalliansens VR-opplevelse gir et brutalt innblikk i norske grisehus. Over 13 000 har signert oppropet for bedre dyrevelferd.
Inviterte folk til å slippe ut grisen - så mange ville hjelpe Dyrevelferd var fokus i NOAH-kampanjen.
Henger falske plakater i over 200 Coop-butikker På satirisk vis gjør kampanjen kundene oppmerksomme på at Coop ikke har lagt planer om å utfase turbokylling, til tross for at over syv av ti Coop-medlemmer vil dette.
Kjendiser med Coop-refs i ny kampanje: – Slår inn åpne dører Dyrevernorganisasjonen Anima mener Coop-ledelsen må lytte til medlemmene og fjerne turbokylling fra butikkhyllene. Flere kjendiser har stilt opp i ny kampanje.