Fra fjøs til folk: TINE vil få deg til å bry deg om bærekraft
Selv om du ikke er interessert i kyr, så bør du være interessert i dette.
TINE lanserer nå en kampanje som løfter fram arbeidet som skjer på TINE-gårder hver dag, og betydningen det har for maten vi spiser.
Kampanjen forteller historien om hvordan TINE-bonden, med omtanke for dyr, jord og natur, legger grunnlaget for mat vi kan stole på.
Dette skriver selskapet i en pressemelding.
Kampanjen setter søkelys på hvordan bærekraftsarbeidet på TINE-gårdene bidrar til god dyrevelferd, sunn jord og trygg mat. Gjennom både emosjonelle historiefortellinger og tydelige fakta viser kampanjen hvordan bærekraft skjer i praksis. Filmer viser en ung TINE-bonde i sitt moderne fjøs, mens kortere digitale uttak løfter frem arbeidet med dyrevelferd og jordhelse.
– Vi vil fortsette å løfte fram betydningen av TINE-bønder og vårt samfunnsoppdrag om å skape et levende Norge med matproduksjon fra nord til sør. Samtidig ønsker vi å bygge bro mellom by og land, og vise hvor maten kommer fra og alt arbeidet som ligger bak, sier Unn Grønvold Nikolaisen, markedsdirektør i TINE.
Nå tar de det et steg videre og viser hvordan bærekraftsarbeidet på TINE-gårdene henger sammen med den gode maten folk velger i butikken.
– Bærekraft kan ofte bli veldig abstrakt. Og for TINE handler bærekraft både om jordhelse, dyrevelferd og kvalitetsmat. Briefen og oppgaven vi skulle gyve løs på her var virkelig omfattende. Vår oppgave er jo at de som ser kommunikasjonen skal oppfatte den som tilgjengelig, forståelig og interessant, sier kreatørene hos POL, Janne Brenda Lysø og Thorbjørn Ruud.
– Underveis i arbeidet kom vi over Storfepodden, en podkast som blant andre TINE står bak. Etter et streif innom et par episoder skjønte vi at dette var for de spesielt interesserte. Og det beste med folk som er spesielt interessert er at de også er skikkelig dedikerte! Så løsningen var å løfte fram Storfepodden som et bilde på arbeidet som TINE-bønder legger ned. Er du fast lytter av en ku-podkast så bryr du deg skikkelig om kyr, rett og slett.
– For TINE handler bærekraft om ansvar. Og ansvar bygger tillit. Denne kampanjen viser at bærekraft er en del av driften på hver enkelt TINE-gård. TINE-bøndene bryr seg om jorda, dyra og klimaet. Hver dag legger de ned arbeid, kunnskap og omsorg for å finne litt bedre løsninger enn i går. Derfor var det viktig for oss å fortelle historien om en ekte TINE-bonde som lever etter dette i hverdagen, sier kommunikasjonsdirektør i TINE, Ingrid Wilberg Arnesen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no