Derfor mener han at vi må lære av de som lager fake news – De som driver med fake news er de beste kommunikatørene.
25 år med sosiale medier – Del 3: Nye formater Med sosiale medier etablert som en del av hverdagen til folk flest, begynte nye formater å dukke opp. Med det begynte også de ulike plattformene å kopiere hverandre. Det som ble populært på én plattform, dukket snart opp på de andre.
Ny undersøkelse: En av fem kommunikatører har opplevd desinformasjon eller feilinformasjon Et økende problem som norske kommunikatører må finne strategier for å takle.
YouTube fjerner kontoer som sprer feilinformasjon YouTube kunngjør at selskapet umiddelbart vil fjerne uriktige påstander, feilinformasjon og konspirasjonsteorier om vaksinering.
Slik gjør kommunikasjonsteamet forskning interessant for folk flest: – Fra fakta til følelser – Vi ønsker å skape innsyn i det vi gjør og aksept for forskning, sier SINTEF Energis kommunikasjonsdirektør.