Går hardt ut mot podkast-reklame: – Slår ihjel sin egen journalistikk Aftenposten har solgt reklameplass i podkast-format til Wolt. Det får ekspert til å reagere.
Wolt nådde ikke fram med budskapet sitt i pressen. Da valgte de å betale Wolt har vært gjenstand for kritikk i flere saker i mediene den siste tiden. PR-sjef Christian Kamhaug sier de ikke får nok oppmerksomhet når de svarer på beskyldningene, og har nå valgt å betale for en episode av podkasten «Forklart».
Nesten 7000 setninger måtte leses inn før Aftenposten fikk sin egen AI-stemme i lydartikler – Ekte stemmer er fortsatt best, men vi tror dette vil høres annerledes ut om noen år,
Equinor-toppen var redd annonsørinnholdet ville ødelegge Forklart-podkasten – Jeg hadde, og har, stor respekt for Forklart, og kjente virkelig på følelsen av å være med å ødelegge suksess-podkasten til Aftenposten.