Tinder-rekrutteringen til Ophelix endte i brudd: – Det fungerte rett og slett ikke Det ble ikke en lykkelig slutt for Ophelix og partneren som ble rekruttert via en Tinder-inspirert kampanje. Nå åpner Håkon Wåge-Lorentzen for nye samarbeid – og vil snakke mer åpent om nedturene i arbeidslivet.
Fant drømmepartneren etter 40 søknader og 11 dater: – Det måtte bli henne Håkon Wåge-Lorentzen tok en uvanlig tilnærming til rekruttering da han søkte ny partner til eventbyrået Ophelix. Nå har han landet drømmekandidaten – etter en viral prosess med frierbrev, burrito-dates og personlig oppfølging av hver eneste én.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.