Bransjen leter etter kompetansen som allerede finnes på huset «KOM24s gjennomgang av byrå-styrene er dyster lesning, men løsningen er enklere enn mange tror. Som 34-årig ansattrepresentant ser jeg at bransjen leter etter kompetanse de allerede har», skriver Suad Jama i dette innlegget.
På tide å få bort følelsen av å jukse? «KI kan gjøre jobben raskere og smartere, og noen ganger bedre enn oss. Men når teknologien tar over deler av oppgaven, kommer fort spørsmålet: Er dette juks eller bare en ny måte å jobbe på?», skriver Christian Brosstad.
Hvorfor skylder vi alltid på AI? «I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold? AI sin feil. Denne typen reaksjoner, som vi ser i debatten rundt Friele-kampanjen, er rett og slett en avsporing», skriver Fredrik Pettersson i dette innlegget.