Veksten holder seg etter tre kvartaler Totalt er det investert 7,5 milliarder kroner via mediebyråene så langt i år.
Mediebyråforeningen lanserer prognose – markedet opp 2 prosent hittil i år Mediebyråforeningen lanserer for første gang en egen prognose for medieomsetningen.
Medieomsetningen med et solid første halvår Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et stabilt og positivt første halvår sammenlignet med fjoråret.
Stabil vekst i medieomsetningen Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at norske annonsører har investert over 4,2 milliarder kroner i betalte medier hittil i 2025 via mediebyråene. Det tilsvarer en økning på 2,6 prosent sammenlignet med samme periode i fjor – eller drøyt 100 millioner kroner.
Så mye har reklamemarkedet vokst med i år November var en slapp måned, men året under ett viser vekst.
Endelig vekst: Medieinvesteringene opp med snaue 4 prosent Vekst i september. – Men samtidig må vi huske på at september i fjor var en nokså svak måned.
Mediebyråforeningen relanserer Mediebarometeret Vil nå tilby omsetningstall i mediekanalene på bransjenivå.
Fortsatt krevende i annonsemarkedet Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et relativt stabilt første halvår, akkumulert, sett opp mot fjoråret.
Mediebarometeret: Nedgangen fortsetter Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser en liten nedgang etter årets fem første måneder.
Mediebyråsjefene: Slik blir 2024 Utviklingen i annonsemarkedet, de største utfordringene og mulighetene fremover. Her gir mediebyråsjefene sitt syn på 2024.
Så mye gikk reklameomsetningen ned med i 2023 En halv milliard kroner er borte. Forventer ikke vekst i 2024.
Reklamemarkedet redusert med over 500 millioner Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at reklamemarkedet, når det gjenstår én måned av 2023, er redusert med over 500 millioner sammenlignet med fjoråret.
Reklameomsetningen ligger over 200 millioner kroner bak fjoråret Det viser ferske tall fra Mediebarometeret.