Tydelig oppbremsing i reklamemarkedet: Ned 86 millioner kroner fra i fjor Årets første to måneder har en nedgang i markedet på 5,4 prosent sammenlignet med 2022, viser Mediebarometeret.
Vekst i reklamemarkedet: – Oktober slår ut som en sterk reklamemåned Reklamemarkedet vokser med 3,5 prosent når det gjenstår to måneder av reklameåret, noe som betyr en vekst i omsetning via mediebyråene på nærmere 280 millioner, sammenlignet med 2021.
Utendørs er den store vinneren i reklamemarkedet for 2022 – Vi ser at våre kunder har lang planleggingshorisont og allerede viser stor interesse for å få plassert sine kampanjer i 2023.
Frykter treg høst i reklame-markedet Mediebarometeret for årets syv første måneder er klart. Juli 2022 er klart svakere enn samme måned året før.
– Reklamemarkedet er tilbake på 2019-nivå Mediebarometeret viser at reklamemarkedet fortsetter i positiv retning.
Reklamemarkedet mot friskmelding: Øker med åtte prosent Årets første kvartal av Mediebarometeret er klart og viser et reklamemarked «i rute», skriver Mediebyråforeningen i en pressemelding.
Omsetningen for kinoreklame har endelig snudd: – Det har vært beintøft Media Direct Norge med høyere omsetning i oktober enn samme måned i 2019.
Reklamebransjen er nesten tilbake til normalen Augusttallene fra Mediebarometeret viser isolert sett en oppgang på 18,5 prosent sammenlignet med samme måned i 2020.
Sterk november for reklamemarkedet – November ble en meget sterk måned, dog må det nevnes at november i 2019 var en svak måned, sier Merete Mandt Larsen.