Så mye gikk reklameomsetningen ned med i 2023 En halv milliard kroner er borte. Forventer ikke vekst i 2024.
Reklamemarkedet redusert med over 500 millioner Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser at reklamemarkedet, når det gjenstår én måned av 2023, er redusert med over 500 millioner sammenlignet med fjoråret.
Reklameomsetningen ligger over 200 millioner kroner bak fjoråret Det viser ferske tall fra Mediebarometeret.
Tydelig oppbremsing i reklamemarkedet: Ned 86 millioner kroner fra i fjor Årets første to måneder har en nedgang i markedet på 5,4 prosent sammenlignet med 2022, viser Mediebarometeret.
Vekst i reklamemarkedet: – Oktober slår ut som en sterk reklamemåned Reklamemarkedet vokser med 3,5 prosent når det gjenstår to måneder av reklameåret, noe som betyr en vekst i omsetning via mediebyråene på nærmere 280 millioner, sammenlignet med 2021.
Utendørs er den store vinneren i reklamemarkedet for 2022 – Vi ser at våre kunder har lang planleggingshorisont og allerede viser stor interesse for å få plassert sine kampanjer i 2023.
Frykter treg høst i reklame-markedet Mediebarometeret for årets syv første måneder er klart. Juli 2022 er klart svakere enn samme måned året før.
– Reklamemarkedet er tilbake på 2019-nivå Mediebarometeret viser at reklamemarkedet fortsetter i positiv retning.
Reklamemarkedet mot friskmelding: Øker med åtte prosent Årets første kvartal av Mediebarometeret er klart og viser et reklamemarked «i rute», skriver Mediebyråforeningen i en pressemelding.
Omsetningen for kinoreklame har endelig snudd: – Det har vært beintøft Media Direct Norge med høyere omsetning i oktober enn samme måned i 2019.
Reklamebransjen er nesten tilbake til normalen Augusttallene fra Mediebarometeret viser isolert sett en oppgang på 18,5 prosent sammenlignet med samme måned i 2020.
Sterk november for reklamemarkedet – November ble en meget sterk måned, dog må det nevnes at november i 2019 var en svak måned, sier Merete Mandt Larsen.