Nye regler gir større spillerom for reklame og sponsing Oppmykning i reglene for reklame, sponsing og produktplassering er blant lovendringene som gjelder for norske kringkastere og strømmetjenester fra 1. mai. Samtidig blir det skjerpede krav til universell utforming.
Forlenger sponsoravtale med OnlyFans: – Dette er ikke porno – Mange trodde jeg hadde mistet det da jeg signerte. Men dette handler ikke om nakenhet.
Derfor støtter de kvinnefotballen med millioner Flere store aktører i næringslivet velger å støtte lag i både Toppserien og i 1. divisjon.
Mener hopp-krisen vil påvirke omdømmet: – Tør ikke tenke på det Eksperter mener juksingen i ski-VM gir omdømmet til norsk hoppsport en kraftig nedtur.
Håper på sponsor-boom: – Vært en tyngre jobb enn jeg håpte på Jan-Erik Aalbu tror hoppernes opptreden under ski-VM i Trondheim kan bety mye for inntektene framover.
Går mot sponsor-trenden: – Uaktuelt Flere toppklubber i norsk fotball har valgt å kalle opp stadionet sitt etter en av sponsorene deres. For noen er det derimot ikke et alternativ.
Ski-VM Trondheim 2025 er i mål med sponsorsalget – Forrige uke signerte vi de siste avtalene. Vi har solgt ut alle sponsorpakkene, og har hentet inn flere midler og støttespillere fra næringslivet enn vi hadde budsjettert med, sier VM-sjef Åge Skinstad.
2024 var et vanskelig år for idretten. Dette sier byråene om 2025 Blir det enklere å hente sponsorkroner i 2025?
Byråtopp kom med woke-spådommer. Dette sier konkurrentene Espen Skoland spådde utviklingen i bransjen i 2025. De andre byråene er bare delvis enige.
Så mange norske stadioner er navngitt av sponsorer: – Har selvsagt en effekt Flere av fotballstadionene i Norges to øverste divisjoner bærer navn som er dedikert til sponsorer. Dette får de ut av eksponeringen.
NPG-toppen kritisk til Telias sponsorarbeid: – De har blitt usynlige Espen Skoland har flere tanker om hva sponsorer vil gjøre både mer og mindre av i 2025.
Vikings stadion bytter navn til Lyse Arena Lyse har inngått en avtale med Viking om å overta navnerettighetene for stadion, som tidligere het SR-Bank Arena.
Sanofi inngår samarbeidsavtale med Salum Kashafali Legemiddelselskapet Sanofi inngår en to-års samarbeidsavtale med friidrettsstjernen Salum Kashafali og blir en av hans viktigste støttespillere.
Markus Rooth signerte ny sponsoravtale Gullvinneren fra OL i Paris i mangekamp – Markus Rooth (23) – har signert en sponsoravtale.
Norsk friidrettskomet signerer for sportsbyrå 21-åringen løp seg til en historisk OL-finale på 400 meter i sommer, nå skal Henriette Jæger få hjelp av NPG Sport & Communication i jakten på sponsorer.