Jannicke Almenning, SoMe-spesialist i Enklere Valg.

Jannicke Almenning blir ny SoMe-spesialist i Enklere Valg

Kommer fra rollen som markedsansvarlig for netthandel i Trumf AS.

Publisert

– Jeg har alltid vært nysgjerrig på mediebyråer fordi jeg elsker performance marketing. Det at man alltid kan justere, optimalisere, og lære. 

Det skriver Jannicke Almenning i en e-post til KOM24. I august er hun klar for sin nye jobb som sosiale medier-spesialist i byrået Enklere Valg.

De holder til i Kolbotn, og Almenning bor i Ski.

– Jeg har erfaring med å utvikle og gjennomføre helhetlige markedsføringsstrategier som blander det kreative med det analytiske for å oppnå resultater, men jeg ønsket nå det mer operative. Jeg ønsket å utvikle meg videre og kunne jobbe nærmere hjemme. 

– Jeg ville også ha en arbeidsgiver som setter videreutvikling, kunnskap og læring høyt. Hos Enklere Valg er det et engasjert fellesskap som streber etter å være det fremste kunnskapsmiljøet i bransjen, skriver hun.

Hun blir en del av performance-teamet, og skal bidra til å utarbeide SoMe-strategier, planlegge og gjennomføre kampanjer i blant annet Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat og LinkedIn.

– Med dette kommer også rapportering og analyse av resultater både på kort og lang sikt. Det er dette jeg elsker! Måle effekt, teste, utfordre, skape resultater, vekst og verdi, skriver hun.

I tillegg skal Almenning ha kontroll på budsjetter og fakturering, delta i kundemøter og holde seg faglig oppdatert på produktområdet.

Hun har to bachelorgrader, en i sosiologi og en i retail management fra BI. I tillegg til jobben i Trumf, har hun også jobbet som assisterende butikksjef i Meny.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS