
EssenceMediacom ansetter Erik Eskedal som ny transformasjons- og innovasjonsdirektør
EssenceMediacom ønsker å styrke sin satsning på digital transformasjon, teknologi og innovasjon.
Det skriver de i en pressemelding.
Erik Eskedal har over 20 års erfaring med å drive digital utvikling på tvers av byrå- og kundesiden.
Han har hatt ledende roller i selskaper som Iteo, IUM/IPG Mediabrands, Sopra Steria og Convene, og har bygget opp en bred kompetanse innen digital transformasjon, marketing technology, CRM og datadrevet markedsføring.
I EssenceMediacom får Eskedal ansvaret for å drive frem både interne transformasjonsprosesser og kundeorientert innovasjon, med særlig fokus på å utnytte teknologi, data og innsikt for å skape vekst.
Rollen vil være sentral i byråets ambisjon om å ligge i forkant av utviklingen innen KI, automatisering og fremtidens markedsføring, står det i pressemeldingen.
– Vi er svært glade for å få Erik med på laget. Han kombinerer strategisk forståelse med praktisk erfaring i å realisere digital utvikling, og vil spille en viktig rolle i EssenceMediacoms videre vekst og posisjonering i markedet, sier Jan Berthrand Danielsen, CEO i EssenceMediacom Norge.
Eskedal tiltrer stillingen 5. mai.
– Jeg kommer til et sterkt fagmiljø og med GroupM, verdens ledende medieinvesteringsselskap, i ryggen er det fantastisk mye spennende vi kan tilby markedet. Jeg gleder meg til å bidra til å drive transformasjon og innovasjon – både internt i organisasjonen og sammen med kundene våre, sier Erik Eskedal.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no