WE Oslo og Everland blir nå ett byrå.
WE Oslo og Everland blir nå ett byrå.

Everland kjøper opp WE Oslo

– Dette er en milepæl for We Oslo.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er flinke folk som vil bli en del av vårt dyktige, kreative team, og sammen kan vi tilby det norske markedet en sterkere kombinasjon av kommersiell merkevarestrategi og engasjerende design på tvers av kontaktflater, sier Thomas Gamst, CEO & Founding Partner i EVERLAND, i en pressemelding.

Byrået kjøper nå opp WE Oslo.

I ti år har designbyrået We Oslo utviklet konsepter, identiteter og kommunikasjon for merkevarer som TINE, Solberg & Hansen, ORKLA, Active Brands, Mester Grønn med flere. 

Kristine Lillevik grunnla We Oslo for ti år siden, og byrået har i dag ti ansatte. 

Lena Stølen har hatt rollen som konsulent og ble partner i 2023. Begge har lang fartstid og bred erfaring fra bransjen. De har bygget imponerende og prisvinnende karrierer gjennom ulike roller i byråer som Bold Scandinavia, Dinamo Design, Design House, Scandinavian Design Group.

Lillevik blir Executive Creative Director i Norge og en del av den kreative ledelsen sammen med Mikael Tonning, Executive Design Director & Founding Partner, og Carl Larsson, Executive Creative Director & Partner. 

Sammen dekker de også byråets tre største markeder, nemlig Danmark, Norge og Sverige. 

Lena Stølen blir Managing Director & Partner i Norge og en del av ledelsen i EVERLAND.

We Oslos daglige leder og partner, Linn Bakke, fortsetter også i EVERLAND, og hun vil fremover ha rollen som Client Director og People Manager med ansvar for utvalgte kunderelasjoner og teamet i Norge. 

Denne rollen vil hun dele med Silje Haukaas, som har en lignende rolle ved EVERLANDs Oslo-kontor i dag. 

– Dette er en milepæl for We Oslo, sier Stølen.

– Sammen med EVERLAND skal vi løfte den strategiske kompetansen og forme morgendagens forbrukermerker – både nasjonalt og internasjonalt. Omfattende internasjonal erfaring og en merkevaredrevet forretningsstrategi vil skape stor verdi for kundene våre og den videre utviklingen av det norske markedet, der konkurransen er tøffere enn noen gang tidligere. Vi gleder oss vilt, sier Stølen, som nå og blir partner i EVERLAND.

Sammenslåingen av de to byråene forventes å være fullført innen utgangen av 2024, hvorpå de to teamene flytter til samme kontor og starter for fullt i sine nye roller.

Det er snart tre år siden EVERLAND åpnet dørene til sitt norske kontor for å komme nærmere norske kunder som REMA 1000, Kolonihagen, Orkla, Pronofa og Ringnes. 

Etter sammenslåingen består teamet i Oslo av 16 personer, som alle jobber med merkevarebygging og identitets- og emballasjedesign.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS