Kristian Lohne Thomassen ser fram til å åpne en ny møteplass for kommunikasjonsbransjen i Kristiansand.

Snart åpner han nytt kommunikasjonshus i Kristiansand

Kristian Lohne Thomassen i Falk Media håper det nye initiativet kan bli en møteplass for bransjefolk i byen, men også for folk fra andre steder i landet.

Publisert

– Jeg startet Falk Media i 2019. Da satt jeg på kafé med en laptop, sier Kristian Lohne Thomassen til KOM24.

De siste par årene har kontoret vært i en kjeller i Strandgata i Kristiansand. Nå er de derimot klare for å flytte inn i et stort lokale i Festningsgata.

Ikke bare kontor

I Falk Media er de åtte ansatte. Noen er fast ansatt, mens andre jobber deltid. Planen med nye lokaler er også at andre i bransjen kan nyte godt av å ha en møteplass.

– Det er en drøm jeg har hatt lenge. Nå kommer vi oss enda mer sentralt i større lokaler, men vi i Falk Media har ikke planer om å bli en haug med mennesker. Så planen er å framleie til andre lokale aktører, og lage et slags kommunikasjonshus, sier Thomassen.

Her skal det være plass til frilansere og små bedrifter som driver med foto, tekst og video, for å nevne noe.

Alt dette er også områder der Falk Media møter større etterspørsel, og ambisjonen er derfor å samarbeide mer på tvers.

– Det betyr at flere ulike selskaper kan tilby mer komplette tjenester. Vi ser at kundene våre etterspør mer bredde, og da er det fint med en slikt miljø.

Bygget der de nye lokalene til Falk Media skal være, er tegnet av den tyske arkitekten Thilo Schoder. Han er kjent for sine avrundede kanter.

Vil få med flere

Falk Media har blant annet jobbet med kunder som Saritas, Mizuno, Spareskillingsbanken og Checkin.

Thomassen har troen på at de nye lokalene vil bli attraktive for andre som jobber med markedsføring og kommunikasjon.

– Jeg tror det kan bli veldig bra. Kristiansand er en liten by, men næringslivet her er ganske mangfoldig. Jeg har vært litt sta på at vi skal være her, selv om det kanskje kunne vært lettere å flytte østover for å sikre seg mer butikk. Men vi ser at det er et behov her i byen, og konkurransen er heller ikke så stor, sier han.

Han vil derimot ikke utelukke at de etter hvert vil utvide virksomheten til andre byer.

De nye lokalene sett innenfra.

– Også i store byer viser trenden at mindre byråer gjør det bra, og at de i mange sammenhenger er mer ettertraktet enn store hybridbyrå. Mange bedrifter vil heller ikke låse seg til ett enkelt byrå.

De tar over lokalene den 1. februar, og tar sikte på å kunne åpne 1. april. Den første tiden vil preges av mye arbeid. Thomassen har også lyst til å få på plass et podkast- og webinar-studio som kan leies.

– Vi må stå på litt. Men jeg håper dette kan bli en møteplass både for folk her nede, og for folk fra Trondheim, Oslo, Tromsø og andre steder. Kommer du ned hit, skal du kunne sitte her og slå av en prat og få deg en kontorpult i noen timer, sier Thomassen.

De nye lokalene har til nå vært et kunstgalleri, noe de også planlegger å videreføre. Lokale kunstnere skal kunne utstille og selge verkene sine, og sånn vil også Falk Media få dynamiske og friske lokaler, håper han.

– Jeg håper vi kan røre opp ett eller annet her i Kristiansand. Jeg vet ikke om noe lignende her, selv om flere har snakket om å starte noe lignende. Nå skal det faktisk skje, avslutter Thomassen.

Powered by Labrador CMS