Schibsted slår sammen kommunikasjon og samfunnskontakt Schibsted samler nå arbeidet med samfunnskontakt og kommunikasjon i et nytt felles team. Petra Wikström får det overordnede ansvaret i rollen som Director of Public Policy and Communication.
Zaptec kutter i kommunikasjons- og markedsteamet Teknologiselskapet har slått sammen tre avdelinger til én samlet enhet. Det betyr at folk må slutte.
Går fra Zaptec til SUS: – Jeg ville gjøre kommunikasjon som føles viktig, ikke bare smart Etter flere år som global SoMe-sjef i Zaptec, sto Luisa Pinzon plutselig uten jobb.
Dette mener de om å svare journalister på e-post Bør kommunikasjonsfolk svare journalister på e-post? Det er det delte meninger om.
Russe-kampanje går viralt – sett av over en halv million på under to døgn Mental Helse Ungdom la mandag ettermiddag ut en to minutters film på Instagram, rettet mot russen. På halvannet døgn har den fått over 600 000 visninger og blitt delt mer enn 1800 ganger – og tallene øker for hvert minutt.
KK ut mot Power-reklame: – Aldri gitt tillatelse til dette Power bruker KK-journalister for å selge hårverktøy – med overskriften «Journalist i sjokk over dette produktet». Nå reagerer KK, og sier de aldri har gitt tillatelse til den overdrevne bruken av KK i Powers markedsføring. Presseekspert mener de har seg selv å takke.
Apriil satser på profilmarkedsføring – ansetter «influenser»-rådgiver Henter Martine Borge Gade-Jensen som rådgiver.
ANTI Hamar er historie – dette er selskapet som erstatter dem – Vi skal være en pådriver for merkevarer med ambisjoner, og en positiv drivkraft som inspirerer og utfordrer på nye måter – med de flinkeste folka.
Nå kommer podkasten som skal hjelpe deg å poste på LinkedIn Cecilie Stenbakk Alstad og Erlend Haddeland står bak podkasten «Legg ut», som skal gjøre LinkedIn enklere, morsommere – og mindre skummelt.
Bjørn Lyster slutter etter 25 år i UNE: – Man skal ikke bli populær Bjørn Lyster er snart pensjonist etter mange år i rollen som kommunikasjonssjef. 65-åringen har mange tanker om bransjens tilstand.
Norges mest populære akevitt i ny, rosa drakt Nordnorsk kultur, rosa etikett og 1994 nummererte flasker – den nye limited edition Gammel Opland er utviklet i samarbeid med den kreative designeren Ida Broen.
Slutter i toppjobben etter ett år - Går til NAF Tina Rødahl forlater jobben som kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping etter ett år. Nå blir hun ny direktør for kommunikasjon og samfunn i NAF.
Kruse Larsen, Pressure og Kime fortsatte veksten i 2024 Kommunikasjonshuset passerte 100 millioner i omsetning, fikk inn ny og markedsledende spisskompetanse og ble flere byråer i 2024.
Felleskjøpet ruller ut «Klar, ferdig, så»-aksjonen: deler ut 30.000 settepoteter Mandag morgen startet Felleskjøpet årets «Klar, ferdig, så»-aksjon på Oslo S. I en tid med økt uro om matberedskap, håper de å engasjere flere nordmenn til å dyrke selv – en bøtte og en potet av gangen.
Slik håndterer hun NRK-kameraer og en frittalende sjef: – Når noe virkelig smeller, er vi kanskje best Kommunikasjonsdirektør Marthe Skaar om NRK-serien «Oljefondet»: – Hvis du ikke tør å gi ærlige råd, er du heller ikke en god rådgiver.
Kommunikasjonsfolk i Oslo drar fra på lønnstoppen Kommunikasjonsdirektører i Oslo tjener 11 % mer enn ellers i landet. Menn tjener fortsatt mer enn kvinner, og gapet mellom offentlig og privat sektor består. Se årets lønnsvinnere.
Andreas Bjørnstad ny kommunikasjons- og samfunnsdirektør i Røde Kors Tidligere Kreftforeningen-topp Andreas Bjørnstad skal lede kommunikasjon og samfunn i Røde Kors fra 1. august. Han tar over etter Øistein Mjærum.