Tidligere TV 2-journalist blir pressesjef i Storebrand Etter åtte måneder som senior kommunikasjonsrådgiver får Robert Henriksen økt ansvar i Storebrand.
Det handler ikke om å dekke over, men om å løfte frem det som løftes kan «Jeg kjenner meg ikke igjen når bransjen blir beskyldt for å tåkelegge eller drive med skjult agenda», skriver Synnøve Vindheim Svardal i dette innlegget.
Apriil PR dobler staben i Stavanger én måned etter oppstart Fra februar har Karianne Vikse Storesund fra Haugesund blitt en del av Apriil PR.
Rabble vil utfordre norske annonsører: – Merkevarer må snu på hver krone Den svenske annonseplattformen Rabble vokser raskt. Nå satser de for fullt i Norge og henter Kaja Palmer Sørholt for å lede markedet. – Målet er å bli en naturlig del av mediemiksen for norske FMCG merkevarer, sier hun.
Kåret til Årets kommunikasjonsleder: – En pris for hele laget Andreas Bjørnstad stakk av med gjeveste prisen – og sikret seg en ekstra grunn til å feire da Kreftforeningen tok bronse.
– Jeg var ikke i tvil om at dette var en jobb for meg Etter å ha blitt rammet av nedbemanning, tok Karoline Pedersen steget fra journalistikken til kommunikasjonsbransjen. Nå har hun landet drømmejobben i Avinor.
Reagerer kraftig på stillingsannonse: – At de ikke ser det selv Karrieresenter Østfolds nye kommunikasjonsrådgiver skal beherske ekstremt mange oppgaver. Fredrik Fornes sparer ikke på kruttet.
Over 100 søkte på Sporveiens TikTok-jobb – nå er den besatt Sporveien vil lokke unge arbeidstakere med TikTok, men ikke alle mener det er nødvendig. Nå er stillingen besatt, og Martine Vatnar Rasmussen (20) har allerede skapt innhold med titusenvis av visninger. – Vi må være der de unge er, svarer Sporveien på kritikken.
Vraker «Æ»: Slik skal de kommunisere endringene Rema 1000 har bestemt seg for å bytte navn på appen og innføre nytt kundeprogram. Det innebærer en omfattende kommunikasjonsjobb.
– Jeg gleder meg aller mest til å se de stolte og glade fjesene på vinnerne Lover en kveld som er verdt å få med seg.
Rykker opp i Kruse Larsen Jonas Corneliussen har på tre år blitt en verdifull rådgiver på mediehåndtering, krisekommunikasjon, bærekraft og omdømmebygging. Nå blir han seniorrådgiver.
Delte meninger om lønnsforskjellene Øystein Thoresen og Siv Tonje Solfjeld påpeker begge at kommunikasjonsfolk i det offentlige ikke tjener så mye mindre enn de som jobber i det private. Hvor overraskende dette er, er de ikke helt enige om.
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
Snart åpner han nytt kommunikasjonshus i Kristiansand Kristian Lohne Thomassen i Falk Media håper det nye initiativet kan bli en møteplass for bransjefolk i byen, men også for folk fra andre steder i landet.
Mills lanserer nye filmer og nytt design for Vita Hjertego’ Det nye designet er utviklet for å underbygge sunnhetsposisjonen og samtidig gi økt fokus på smak, mens de nye filmene snakker til hjertet.
24 timer til å vinne praksisplass: – Kan bli starten på en fast jobb Reklamebyrået POL lanserer et nytt rekrutteringskonsept for praksisstudenter. Gjennom konkurransen «POL, PILS & PRAKSIS» får deltakerne én dag på seg til å løse en kreativ brief – vinnerteamet får garantert praksisplass.
Schibsted kutter, skal vi bry oss? «350 årsverk skal vekk i Schibsteds norske og svenske mediehus. Hva betyr det for oss som jobber med kommunikasjon? », spør Anne-Lise Mørch von der Fehr seg i dette innlegget.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.