Norges Skøyteforbund og Unite Event inngår strategisk samarbeid
Har inngått en femårig samarbeidsavtale med mål om å styrke skøytesportens synlighet, kommersielle verdiskaping og posisjon i samfunnet
Det melder de i en pressemelding.
Avtalen innebærer et tett samarbeid om utvikling og gjennomføring av arrangementer, partnernettverk og politiske initiativer.
– Dette er et stort og viktig steg for norsk skøytesport. Gjennom samarbeidet med Unite Event får vi profesjonell hjelp til å styrke arbeidet med næringsliv og gjennomføring av våre største arrangementer. Dette gir oss muligheten til å tenke nytt, løfte oss som organisasjon og skape merverdi for både utøvere og samarbeidspartnere, sier Jarle Blindheim, generalsekretær i Norges Skøyteforbund.
Samarbeidet inkluderer blant annet et nytt konsept for næringslivsarrangementer i forbindelse med verdenscupen i hurtigløp, etablering av partnernettverket «365», samt bidrag til samfunnsinitiativer som «Ishallmilliarden» og en potensiell dokumentarserie.
Unite skal bidra til aktivering og utvikling av verdiøkende konsepter for Skøyteforbundets partnere.
– Vi er stolte over å få tilliten til å samarbeide med Norges Skøyteforbund. Dette er en idrett med sterke tradisjoner og stort potensial. For oss som strategisk eventselskap betyr det mye å få være med på å utvikle nye møteplasser mellom idrett og næringsliv, og bidra til økt engasjement og profesjonalisering av skøytesporten i Norge, sier Filip Rygg, styreleder i Unite Event.
Avtalen trer i kraft umiddelbart og gjelder i fem år. Skøyteforbundet beholder alle rettigheter til sine merker og kommersielle flater, mens Unite får eksklusiv rett til å utvikle eventbaserte aktiviteter knyttet til næringslivssamarbeid.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no