Helga Tjelta Mørk inntar rollen som ny Head of Marketing & Communication i NorSea Group.

Går til NorSea – blir ny kommunikasjons- og markedsdirektør

Helga Tjelta Mørk forlater Zaptec etter ni år. Nå skal hun bygge merkevare i havn og offshore.

Publisert

Helga Tjelta Mørk er ansatt som ny Head of Marketing & Communication i NorSea Group. Hun tiltrer stillingen 11. august.

- Jeg ser frem til å bli bedre kjent med menneskene som står bak, samtidig bidra til å løfte frem det gode arbeidet som allerede gjøres – både internt og eksternt, sier Mørk i en pressemelding. 

NorSea har lang fartstid i norsk offshoreindustri og beskriver seg som en komplett leverandør av havnetjenester, base- og logistikkløsninger til kunder innen olje og gass, offentlig sektor og andre maritime næringer. Selskapet samler nå markedsføring og kommunikasjon internt som et strategisk grep i en fase med vekst og posisjonering.

– Etter åtte år i elbilladebransjen er det både spennende og lærerikt å nå få et bredere innblikk i energisektoren og maritime industrier. Jeg gleder meg til å få være med på å videreutvikle kommunikasjon og markedsføring i NorSea, sier Mørk.

Hun kommer fra stillingen som Head of Brand i Zaptec, hvor hun har ledet selskapets globale merkevarestrategi gjennom en periode med sterk vekst og internasjonal ekspansjon.

Mørk tar over etter Nina Furseth, som har vært innleid som interimleder siden oktober 2024.

– NorSea har som konsern ambisiøse mål om å styrke vår allerede solide merkevare – også utenfor Norges grenser. I dette arbeidet er markedsføring og kommunikasjon avgjørende drivere. Derfor er jeg svært glad for å ønske Helga Tjelta Mørk velkommen til teamet, sier Frode Aass, SVP Commercial i NorSea Group.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS