Podkasten fra Oslo kommune har bare 300 lyttere: – Bør vurdere å bruke ressursene bedre
Kommunen har bestemt seg for å spre informasjon om prosjektet i podkast-format. Så langt har det kommet 25 episoder, men de store lyttertallene uteblir.
– Etter så mange episoder med såpass begrenset oppslutning, så bør de vurdere å bruke ressursene bedre, sier Ole Christian Apeland, administrerende direktør i PR-selskapet Apeland, til NRK.
Podkasten har et gjennomsnittlig lyttertall på 300 per episode. De planlegger likevel å lage 40 til 50 episoder til fram til planlagt åpning av banen i 2029.
– Vi når ut til naboer og andre interesserte med informasjon som vi ellers ville måtte behandle individuelt på telefon eller e-post, sier kommunikasjonsdirektør for Fornebubanen, Line Fredriksen.
Også stortingskandidat for Frp, Tor Mikkel Wara, har uttalt seg til NRK.
– Uten å skjære alle over en kam, så fremstår slike podkaster som sløsing med tid og penger, sier han.
Line Fredriksen forsvarer prosjektet, og sier at det har kostet dem rundt 20 000 kroner å etablere et podkastrom, og at de bruker ti timer i måneden til å forberede, redigere og produsere en episode.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no