Human-Etisk Forbund lager podkast for å tilby kunnskap på brukernes premisser Vi vet at publikummet vårt, medlemmer og andre, konsumerer innhold på ulikt vis. Derfor har vi som mål å få ut innholdet vårt i forskjellige formater, sier kommunikasjonssjef Marit Øimoen.
Podimo kom seg over radaren med «creepy» kampanje – Vi lyktes med å differensiere oss og komme over radaren. Vi har jobbet bevisst i alle kanaler og med å lage konsekvent kommunikasjon, sier Fride von Porat i Podimo.
SINTEFs podkast gjør forskerne bedre til å kommunisere – Vi får stor innsikt i hva det forskes på, og de blir bedre til å kommunisere det de forsker på.
Lokale helter i podkasten «Hvorfor skal vi bruke tid og krefter, og ikke minst mye penger på å promotere eksterne podcast-stjerner, når vi kan finne dem i egne rekker?», skriver Rune Jevne Sjøhelle og Janna Myerscough Aarvik i PWC.
Svenske PodX jakter podkastselskaper i Norge Selskapet ønsker å bli en ledende internasjonal innholdsaktør innen podkast-produksjon.
Bauer Media lanserer helt ny podkast: – Skal gi bransje-påfyll – Vi skal hjelpe annonsører og markedsførere med å bli synlige ved å bli hørt, sier Lise Lillevold.
Johanne Eidsvold fra NRK til Apeland – Dessuten liker jeg rett og slett Ole Christian. Det er gøy å jobbe med en som er så direkte og innovativ. Da skjer det ting!
Anita Krohn Traaseth sentral når amerikansk podkast kommer på norsk Walt Disney Company Nordic & Baltic og Podimo lanserer en norsk versjon av ABC News’ topprangerte podkast «The Dropout».
Askeladden & Co skal gjøre Staysman til «Burgerkonge» – Han var et åpenbart førstevalg, sier partner og leder for markedsføring.
Podimo henter podkast-duo – Livet fortsetter, selv som gift og det er like mange utfordringer i hverdagen, forteller ekteparet bak podkast-suksessen.
Podkastannonsører begynner i feil ende «Det er ikke noe problem å snakke om bleier og kjøttdeig i podkastreklamer, men det blir et problem når du ikke vet hvem du snakker til. », skriver Jon Marius Roald, podkast-ansvarlig i TRY Råd.
Ikke vær grunnen til at noen skrur av podkasten du har betalt for å være assosiert med «Podkastreklame kan være spisset og veldig bra, eller det kan være støy.», skriver Jørgen Bakken.
Podkast vokser raskest i Norge Annonseinntektene for podkasts har det siste året økt med hele 60 prosent, noe som gjør lydmediet til den raskest voksende annonsekategorien i 2021.
Deler «fuckups» i den nye Vipps-podkasten – Å dele egne «fuckups» står sterkt i kulturen vår og er noe som bejubles av alle, sier Cato Gjertsen.
Hilde Nordlund vender tilbake til NHO Reiseliv Tiltrer som senior kommunikasjonsrådgiver sju år etter at hun begynte i organisasjonenes første gang.
Svarttrost Produksjoner vil løfte podkastannonsene til et nytt nivå Svarttrost Produksjoner har spesialisert seg på dokumentariske podkaster, nå vil de tilby annonsørene innhold av samme kaliber.
– Skal vi oppnå likestilling må alle med, sier Yrja Oftedahl – Det nytter ikke at vi kvinner står å skriker på sidelinjen alene, alle må med om det skal skje en endring.
Yrja Oftedahl fra Power Ladies er ny CARE Norge-ambassadør – Jeg håper at min evne til å produsere innhold som er enkelt å forstå og engasjerende for folk, kan bidra til å forenkle komplekse saker.