Ingen krise i kommunikasjonsbransjen – kjører på som før KOM24 har tatt tempen på kommunikasjonsbransjen. Der er det omtrent ikke noen nedkjøling, mener byråtoppene selv.
Byråene forbereder seg til Arendalsuka: – Startet planleggingen i bilen hjem i fjor KOM24 har snakket med en rekke aktører innenfor kommunikasjon og PR om deres deltakelse under Arendalsuka.
Oscar Glorvigen Apeland til Apeland Oscar Glorvigen Apeland er ansatt i Apeland som kommunikasjonsrådgiver.
«Ei sinnssjuk reise»: Menneska som skapte norsk PR-historie Då andre verdskrig var over var det mange nordmenn som var svært fasinert over dette med public relations. Slik utvikla bransjen seg til det me kjenner i dag.
Ole Christian Apeland feirer 35 år i bransjen – Så lenge jeg gleder meg til å jobbe, så skal jeg fortsette med det.
Økte priser og strømkostnader: Norske kommunikasjonsbyrå tar ikke sparegrep Mens norske mediehus har begynt å forberede seg på tøffere tider i 2023, tar norske kommunikasjonshus det hele med større ro.
Fem år siden #Metoo-bølgen kom: Hva er status i norsk kommunikasjonsbransje? KOM24 har sjekket status hos en rekke norske byrå. Dette svarte de.
Ole Christian Apeland: – Klima er ikke viktig for omdømmet – Det er generelt sett mye mer viktig å oppføre seg ordentlig enn å redde klimaet.
Ole Christian Apeland: – Bra kommunikasjonsfolk får ting på, alltid! Mener at å selge inn saker til pressen kan sammenlignes med å ha barn: – Du vet hva barna vil ha og så må du servere det.
Amanda Mirenge er ansatt som junior kommunikasjonsrådgiver i Apeland Skal bidra med idéutvikling, redaksjonelle tekster og mediekontakt.
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.
Rekordår for Apeland – deler ut millionbonus til de ansatte – Pandemien var en krevende periode, og det er hyggelig å kunne belønne alle litt ekstra for den gode innsatsen, sier Ole Christian Apeland
Johanne Eidsvold fra NRK til Apeland – Dessuten liker jeg rett og slett Ole Christian. Det er gøy å jobbe med en som er så direkte og innovativ. Da skjer det ting!
Ny undersøkelse: Stadig færre vil jobbe i byrå Annonsørene blir stadig mer attraktive for bransjefolk. Byråene desto mindre interessante.
Dette sier norske PR-byrå om åpne kundelister – Spørsmålet blir jo hva skal en åpen kundeliste egentlig løse?
Bransjekollegaer om GKs oppdrag for Kasakhstan: – Det burde ikke være vanskelig å si nei til slike kunder og oppdrag Alle byrå vi har snakket med sier det hadde vært uaktuelt å ta på seg oppdrag for potensielt kontroversielle kunder.