Fem tips til deg som søker jobb «Etter å ha lest flere hundre jobbsøknader i år, er jeg forbauset over hvor mange som svikter på enkle ting», skriver Ole Christian Apeland.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Fire nye rådgivere til Apeland Kari Flottorp Lingsom, Nicolay Woldsdal og Håkon Østmoe Brandsnes ble valgt ut blant flere hundre søkere, mens Ulrica Risberg kjenner byrået fra kundesiden.
Dette sier byråene om oppdrag fra tobakksindustrien – Vi vil ikke jobbe ikke for noe som er skadelig, sier noen. Andre har mer uklare regler.
Vil at kom-bransjen skal bli enda mer synlig under Arendalsuka – Det blir tema som alle som jobber med kommunikasjon er opptatt av.
Derfor lager Fornebubanen podkast «Som en offentlig etat i Oslo kommune, er Fornebubanen forpliktet til å gi åpen og tilgjengelig informasjon om sin virksomhet», skriver Line Fredriksen.
Genial eller bortkastet? «Hvis det er noen som bommer grovt her, er der Ståle Lindblad», skriver Ole Christian Apeland.
Lag mer Fornebubanen-podcast «Ole Christian Apeland bommer grovt når han kritiserer Fornebubanen for å lage en smal podcast om prosjektet. Tvert imot, dette bør de gjøre mer av. Podcast er et perfekt medium for å formidle kunnskap til smale målgrupper», skriver Ståle Lindblad.
Podkasten fra Oslo kommune har bare 300 lyttere: – Bør vurdere å bruke ressursene bedre Kommunen har bestemt seg for å spre informasjon om prosjektet i podkast-format. Så langt har det kommet 25 episoder, men de store lyttertallene uteblir.
Vil utfordre influenser-markedet – får Apeland på eiersiden Med mål om å bli størst på brukergenerert innhold, inngår Edith Agency samarbeid med Apeland.
Fikk medalje etter 30 år i Apeland Rolf Gjertviksten (57) har jobbet i byrået siden 90-tallet, og fikk nylig Norges Vels hedersmedalje for lang og tro tjeneste.
Gleder seg til topptung konferanse: – Det er ganske unikt Ole Christian Apeland ser fram til å offentliggjøre årets «Traction»-måling.
PR-byråene om mulig regjeringsskifte: – Alltid spennende hvordan politikk kan påvirke markedet Stortingsvalget i 2025 kan få stor betydning for det offentliges bruk av eksterne PR-tjenester.
Går fra Apeland til «tullejobb» Etter to og et halvt år som kommunikasjonsrådgiver i Apeland, vender Line Thams Reiersen tilbake til Oslo kommune.
Tenk hvis kommunikasjonsfolk i offentlig sektor hadde brust like mye med fjæra som våre venner i byråbransjen «Det er noe kommunikasjonsfolk i offentlig sektor kan legge bort: beskjedenheten», skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Ingen fortjener en tullejobb «Godt kommunikasjonsarbeid har stor verdi, men det er ikke gitt at alle ser det. », skriver Ole Christian Apeland.