Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Vipps satte omdømme-rekord: – Har en ambisjon om å nå enda høyere Vipps-sjef Rune Garborg er storfornøyd med at de er landets best likte virksomhet. Men han tror fortsatt det er rom for forbedring.
Byråenes bruk av KI: Så langt har de kommet nå Hele 88 prosent sier at de bruker en form for generativ KI.
Over halvparten av PR-folk vurderer karrierebytte: – Oppsiktsvekkende Fersk rapport kommer med nedslående funn om PR-bransjen i Norge, Sverige og Danmark. Norske ledere kjenner seg igjen.
Dette gir byråene i julegaver til kunder og ansatte Det er særlig stor variasjon i hva byråene gir i gaver til kundene.
Tror «Bamsegutt»-saken vil skade NRKs omdømme NRK er i hardt vær, og trakk tilbake serien «Ingen elsker Bamsegutt». Nå mener flere at rikskringkasteren har fått en ripe i lakken.
Ingen krise i kommunikasjonsbransjen – kjører på som før KOM24 har tatt tempen på kommunikasjonsbransjen. Der er det omtrent ikke noen nedkjøling, mener byråtoppene selv.
Byråene forbereder seg til Arendalsuka: – Startet planleggingen i bilen hjem i fjor KOM24 har snakket med en rekke aktører innenfor kommunikasjon og PR om deres deltakelse under Arendalsuka.
Oscar Glorvigen Apeland til Apeland Oscar Glorvigen Apeland er ansatt i Apeland som kommunikasjonsrådgiver.
«Ei sinnssjuk reise»: Menneska som skapte norsk PR-historie Då andre verdskrig var over var det mange nordmenn som var svært fasinert over dette med public relations. Slik utvikla bransjen seg til det me kjenner i dag.
Ole Christian Apeland feirer 35 år i bransjen – Så lenge jeg gleder meg til å jobbe, så skal jeg fortsette med det.
Økte priser og strømkostnader: Norske kommunikasjonsbyrå tar ikke sparegrep Mens norske mediehus har begynt å forberede seg på tøffere tider i 2023, tar norske kommunikasjonshus det hele med større ro.
Fem år siden #Metoo-bølgen kom: Hva er status i norsk kommunikasjonsbransje? KOM24 har sjekket status hos en rekke norske byrå. Dette svarte de.
Ole Christian Apeland: – Klima er ikke viktig for omdømmet – Det er generelt sett mye mer viktig å oppføre seg ordentlig enn å redde klimaet.
Ole Christian Apeland: – Bra kommunikasjonsfolk får ting på, alltid! Mener at å selge inn saker til pressen kan sammenlignes med å ha barn: – Du vet hva barna vil ha og så må du servere det.
Amanda Mirenge er ansatt som junior kommunikasjonsrådgiver i Apeland Skal bidra med idéutvikling, redaksjonelle tekster og mediekontakt.
Ole Christian Apeland: –Kjønnsfordelingen i kommunikasjonsfaget er ikke bra Kommunikasjonsbransjen bekymrer seg for skeiv kjønnsfordeling i bransjen.