Martine Torsvik
Martine Torsvik

☀️Sommerpraten:

– En god kommunikatør er ikke alltid den som roper høyest

Is er det viktigste for Martine i Telenor i sommer. 

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.

I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Martine Torsvik, redaksjonssjef i Telenor, som svarer i Sommerpraten.

– Hva gleder du deg mest til i sommer?

– Is! Jeg sier hvert år at jeg må huske å spise mer til neste år. I år er året! I tillegg blir det godt med ferie etter en ekstra hektisk vinter og vår med lansering av ny intern kommunikasjonsplattform. Denne ble forøvrig også feiret på tvers av kontorene i Norden og Asia med, ja du gjettet riktig: is! 

– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?

– Jeg har reist og opplevd litt av hvert, både som barn og voksen, men det er alltid ett minne jeg kommer tilbake til: Da jeg var 11 år og gikk fra hytte til hytte i Jotunheimen. Fire foreldre og syv barn på tur, med brevandring, overnatting på Fanaråkhytta i tett tåke, og så få soveplasser at vi lå 3–4 i en seng mens noen måtte sove ute under åpen himmel. Vi fikk løpe fritt rundt uten bekymringer i verden. Det var enkelt og helt fantastisk. Opplevelser med familien, norsk natur og følelsen av frihet. Det er et minne som virkelig sitter. 

– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?

– Det er mange flinke folk der ute, men én jeg stadig lar meg imponere av er Halvor Pritzlaff Njerve, SoMe-ansvarlig i Oljefondet. Når et statlig investeringsfond fremstår både relevant og tilgjengelig i sosiale medier, da vet du at noen gjør en god jobb.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Northern Playground sitt åpne brev til kundene sine traff meg. Ærlig og menneskelig, og det ser ut til å ha virket. Det å tørre å si «vi trenger hjelp» tror jeg vi alle kan bli litt bedre på, både som bedrifter og enkeltindivider. Også må jeg trekke frem Zalo-reklamen i våres. Så enkelt!

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

Gi det tid. Trygghet bygges stein for stein – gjennom prosjekter som går bra, og kanskje enda viktigere, de som ikke gjør det. Gi deg selv pauser. Noen av mine beste ideer har ikke kommet mens jeg har sittet og kjempet for å være kreativ i et møte, men på helt andre tidspunkt, som på en tur i Marka, når hodet får puste og tankene får vandre fritt.Og til slutt: Våg å hente inspirasjon utenfor skjermen. Vær nysgjerrig på faget, på menneskene rundt deg, og på verden. En god kommunikatør er ikke alltid den som roper høyest, men den som lytter.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

71 grader nord, helt klart. Jeg hadde nok blitt svimmel (og kanskje måttet trekke meg?) bare av å se på de verste klatreetappene, men tenk å få oppleve Norge fra den vinkelen! Natur, mestring og kanskje en liten breakdown eller to på kamera, hva mer kan man ønske seg?

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS