TaDa har markert seg i reklamekonkurranser i Bergen, Stavanger og Oslo de siste årene. Det vises igjen i inntektene deres.

Inntektene går opp, resultatet går ned: – Lagt et godt fundament for de kommende årene

– Vi ser allerede positive signaler så langt i 2025.

Publisert

– Selv om resultatet ikke er noe å rope hurra for, har vi lagt et solid fundament for de kommende årene, mener Kjetil Hetlevik Johansen, byråleder i TaDa Reklamebyrå i Haugesund.

Kjetil Hetlevik Johansen
Kjetil Hetlevik Johansen

Byrået hadde i fjor en vekst i byråomsetningen på 15 prosent og endte på 22,3 millioner kroner. Men til tross for at inntektene vokste, gikk driftsresultatet ned og ble nesten halvert og stoppet på 335 000 kroner.

Johansen sier de har brukt 2024 til å gjennomføre viktige strategiske endringer og rigget godt om.

Han forteller at de har brukt mye av 2024 og starten av i år på å ta avsjekk på deres oppdrag, retning og hvilke verdier de skal skape for kundene sine. Ikke minst har de investert betydelig i å forstå hvordan kunstig intelligens skal styrke arbeidet sitt.

– Flere erfarne medarbeidere og partnere har kommet tilbake til byrået fra andre satsinger, og vi ser allerede positive signaler så langt i 2025, skriver han i en e-post.

2025 har startet bedre enn 2024 på de aller fleste måter, også driftsmessig når det gjelder byråinntekt og resultat. 

– Så får vi håpe den trenden fortsetter. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

 

Powered by Labrador CMS