Raser mot Kommunikasjonsforeningens KI-verktøy: – Faglig selvmord Tekstforfatter Rita Tvede Bartolomei raser mot Kommunikasjonsforeningens nye KI-satsing, og kaller verktøyet et angrep på hele faget. Foreningen avviser kritikken – og mener det farligste er å ignorere teknologien.
Tabubelagt og ukjent blant menn – nå kommer kampanjen «Jeg spør for en venn» Legemiddelselskapet MSD lanserer en informasjonskampanje som skal øke kunnskapen blant menn om HPV, verdens vanligste seksuelt overførbare infeksjon.
Janne Brenda Lysø blir ny juryleder i Gullhaien POL-kreatøren tar over stafettpinnen som juryleder i KI-konkurransen etter Ivar Vereide.
Markedsføring er ikke pynt på toppen av verdikjeden. Det er selve vekstmotoren «Markedsføringsfaget står ved et veiskille», skriver den nye ANFO-sjefen Aina Lemoen Lunde i dette innlegget.
Designbransjen fortsatt i hardt vær Grafills ferske bransjeundersøkelse viser en designbransje i økonomisk krise. Prispresset øker, oppdragene uteblir og mange byråer og frilansere sliter med å overleve.
Merkevarer bygges ikke lenger i budskapet – men i grunnlaget «Vi må bygge det vi vil være kjent for, før vi prøver å bli kjent for det», skriver Karoline Tynes i dette innlegget.
KI endrer ikke merkevaren, men straffer deg raskere hvis den er svak «Kunstig intelligens er i ferd med å endre hvordan vi søker, vurderer og kjøper produkter og tjenester, men ikke hva som får oss til å like og stole på en merkevare. KI gjør at konsekvensene av en svak merkevare blir tydeligere og mer umiddelbare enn før», skriver Stian Emil Prestegård og Tobias Grimstad i Forte i dette innlegget.
Jon Erling Austvik-Helgesen skal lede WPP Medias nordiske KI-satsing WPP Media etablerer en dedikert nordisk KI-gruppe.
Henter innovasjonstalent fra Schibsted Publicis styrker produksjonsteknologien – ansetter Peder Bøyum
Autentisitet blir den nye valutaen i KI-alderen – I en tid der alt kan automatiseres, blir autentisitet den viktigste valutaen, sier KI-ekspert.
Freia: – ikke alt som refereres i globale medier er relevant for oss lokalt Trolig ikke aktuelt med KI-reklamer for norsk sjokolade med det første.
Freia-eier skal bruke KI for å lage reklamer Publicis er involvert i utviklingen av nytt program som skal spare sjokoladegiganten for milliarder.
Nå endres internett. Heng på! «For et par dager siden lanserte OpenAI sin nettleser. Med innebygget ChatGPT. Nå endres internett. Og det er ingen vei tilbake!», skriver Eirik Fjellaksel i Good Morning, i dette innlegget.
– Det er lite som skremmer meg så mye som et reklamebyrå som får ansvar for teknologiutvikling Torgeir Waterhouse med et klart budskap til norske reklamebyrå.
Satser på SoMe-hjelp til norske spillstrømmere – får innovasjonsstøtte Gameopedia får 350.000 kroner fra DOGA for å utvikle nytt KI-verktøy – skal gjøre det enklere for norske spillere å produsere innhold til TikTok, YouTube og Twitch.
Kanskje vi faktisk bør dele dataene våre med KI? «Jeg vil påstå at vi faktisk bør vurdere å dele. Ikke ukritisk og blindt. Men med en forståelse for at kunstig intelligens, på godt og vondt, formes av det den får servert», skriver Kristian Lohne Thomassen.
På tide å få bort følelsen av å jukse? «KI kan gjøre jobben raskere og smartere, og noen ganger bedre enn oss. Men når teknologien tar over deler av oppgaven, kommer fort spørsmålet: Er dette juks eller bare en ny måte å jobbe på?», skriver Christian Brosstad.