Eventbransjen må tenke nytt:– Spillereglene fungerer ikke lenger Nye generasjoner, kortere oppmerksomhetsspenn og økte kostnader tvinger eventbransjen til å tenke nytt. Bransjeeksperten Julius Solaris advarer arrangører mot å fortsette som før.
Publicis Groupe avslutter 2024 som verdens største reklamekonsern – For oss er det uten tvil fordelaktig, om enn ikke en forutsetning, å være en del av et Publicis fremgang.
Fire innholdstrender for 2025 «Særlig ett ord kommer til å komme på alles lepper», skriver Julia D. Edin i dette innlegget.
Nå er Wepost lansert: – Det føles fantastisk Benjamin Bekken og resten av gjengen bak Wepost er endelig i mål med lansering. Nå kommer jobben med å selge inn KI-plattformen.
Lanserer Gullhaien: Her er juryen Bransjen får en ny pris! Gullhaien skal inspirere til kreativitet og kvalitet – og sikre at kunstig intelligens styrker, heller enn forflater, kommunikasjonsfaget.
– Etterspørselen etter å lære mer om KI er enormt stor – Skyhøyt langt over alle andre ting bransjen ønsker å lære seg framover.
KI på jobben er her. Nå begynner den virkelige jobben «Hvordan kan KI gå fra spredt eksperimentering til å gjøre en forskjell for kommunikasjonsavdelingen og virksomheten? Her er hva jeg har lært etter å ha jobbet sammen med flere ledende kommunikasjonsavdelinger for å finne svar.», skriver Vibeke Lewin.
Tanker om 2025 og fremtiden «Det som er så fint med å mene og spå om fremtiden er jo at ingen arresterer deg om du sier noe som er feil. Her er det rett og slett høy takhøyde for eventuelle bommerter», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
5 ting kommunikatører bør vite om AI i 2025 «AI er ikke bare en kuriositet lengre. De digitale assistentene bør tas på alvor og integreres i kommunikasjonsarbeidet», skriver Adam Tzur.
Hevder Norge sakker akterut i KI-revolusjonen Mener norske selskaper og arbeidstakere ligger langt bak sine europeiske motparter i bruk av, innsikt i og verdiskapning fra GenAI. Det kan man tape milliarder på.
Dette er trendene vi tror vil prege 2025 «Hvem hadde trodd at innholdsåret skulle starte med blitskrig og krangling om innholdsproduksjon på restaurant? Ikke vi! Allikevel tør vi å spå et par innholdstrender vi tror kommer til å prege 2025», skriver Sara Strand og Ida Solem.
Kan KI erstatte Kvinneguiden?– Designsjef lanserer KvinneGuidePT Erik Sandsmark, design director i Klingit, har skapt engasjement på LinkedIn med sin satiriske KI-løsning, KvinneGuidePT – komplett med kjerringråd, skrivefeil og overdreven emojibruk.
Ny undersøkelse: 1 av 4 annonsører tror KI betyr færre medarbeidere Bransjen spår at kunstig intelligens vil føre til færre ansatte og sparte utgifter.
KI-fakta, elefanter i rommet, og litt til «Elefanten i rommet er en nødvendig omstilling, og jobber og funksjoner som blir borte eller endret. Både på kundesiden og hos samarbeidspartnerne», skriver Jan Morten Drange i dette innlegget.
– Her blir det definitivt full rulle i julen I julen blir det full rulle på Nøtterøy for Microsofts Cornelia Bjørke-Hill. For 2025 har hun store forventninger til kunstig intelligens – og ambisjoner om å slappe mer av, stresse mindre og sove bedre.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.
– Skal reise tilbake til 1984 for å hindre at Sam Altman blir født Eirik Stensrud, kreativ leder i Dinamo, ser fram til julemat med en overraskende vri og spår litt av et 2025 for bransjen – men én dag i uken skal CrossFit vike for noe annet.
Hun blir ny Head of AI i XLENT Kosovare Olluri, Ph.D, kommer fra rollen som Lead Data Scientist i Nextbidge.