Lanserer gratis anbudsvarsler: – Markedet har vært dominert av betalingsmurer i årevis Cobrief åpner nå gratis anbudssider med e-postvarsler, og utfordrer det etablerte markedet for offentlige anbud. – Dette tok helt av, sier daglig leder Jonas Klafstad.
Redaksjonell omtale får ny kraft gjennom KI-søk «Søkevanene våre endres fundamentalt. I stedet for å klikke seg gjennom Google-resultater, får vi nå sammendrag og svar direkte fra ChatGPT, Copilot og andre AI-verktøy», skriver Thea Rustad og Simen Aukland i TRY Råd.
Over 400 søkere til SoMe-jobb i Felleskjøpet Felleskjøpet fikk langt flere søkere enn ventet. Nå får en ku, en kreativ annonse og en TV-reklame mye av æren.
Er du klar for å bruke KI-agenter og KI-chat, eller har du for dårlig innhold? «Vi som jobber med innhold får stadig spørsmålet; « … men trenger vi å jobbe med innholdet vårt? Kan vi ikke bare bruke en KI-agent eller en KI-chat som svarer for oss? »», skriver Julie Odner.
TRY-sjefen til regjeringen: – Innfør en AI-first-strategi – Hvert år som går uten at vi utnytter kunstig intelligens fullt ut, er et tapt år for velferdsstaten. De politiske partiene og myndighetene må handle nå- og næringslivet må gå foran, sier konsernsjef i TRY, Sindre Beyer.
TRY inngår samarbeid med selskapet bak KI-verktøyet Claude – Kunstig intelligens er ikke lenger bare en teknologisk nyvinning,
Eksperter: Dette må vi se opp for før valget Flere mener at forsøk på å påvirke valget fra utlandet blir mer og mer vanlig.
Forbrukerrådet krever at Meta stopper KI-trening Fra tirsdag neste uke vil Meta bruke dine bilder, dine innlegg og annen informasjon fra Facebook og Instagram til opptrening av kunstig intelligens. – I strid med loven, sier Forbrukerrådet.
Duolingo møter KI-kritikk med PR-stunt i sosiale medier Språkappen Duolingo har havnet i hardt vær etter at selskapet lanserte en ny KI-strategi. Nå svarer de med å slette alle innlegg på Instagram og TikTok – og følge opp med et PR-stunt.
Han var blant Facebooks første ansatte i Norden – nå skal han hjelpe norsk KI-bedrift – Naturlig og spennende å starte et nytt kapittel med Aida.
Googles norske KI-etiker: KI krever menneskelig kompetanse KI-bølgen har vært over oss en stund. Men kunstig intelligens krever menneskelig erfaring for å faktisk bli nyttig.
Cookiedøden avlyst – igjen: – Vi har brukt årevis på noe som aldri skjer Etter fem år med lovnader om en cookiefri fremtid, trekker Google nok en gang i bremsen. ANFO, Adform og OMD frykter at utsettelsen vil forsinke nødvendig innovasjon – og sende feil signal til markedet.
Nå kan du lage KI-genenererte podkast-episoder på norsk Google lanserer flerspråklig støtte i NotebookLM – nå kan du lage podkastlignende episoder av innholdet ditt på norsk.
Disse KI-verktøyene har kommunikatører oversett Fredrik Pettersson, Alexander Solbakken og Edmond Yang prøver ofte nye verktøy, og har flere anbefalinger.
Markedsførere i KI-teten «Når det kommer til generativ kunstig intelligens, er det faktisk vi markedsførere som leder an. Mens mange fortsatt snakker om mulighetene, har vi allerede tatt teknologien i bruk», skriver Else Gullestad.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Vi har en rett til å vite hva vi konsumerer «Jeg beundrer KI. Jeg elsker å bruke det til å være mer produktiv. Men vi har i mine øyne en rett til å vite hva vi konsumerer.», skriver Meri Wiik.
TRY stakk av med flest priser under Gullhaien TRY vant både gull, sølv og bronse i åpen klasse under den nye prisen Gullhaien, som hedrer kreativ bruk av kunstig intelligens i kommunikasjonsbransjen.