Ocean Outdoor Norway har inngått samarbeid med Sporty Norge
Ocean Outdoor Norway har inngått samarbeid med Sporty Norge

– Dette markerer starten på noe større

Ocean Outdoor Norway har inngått samarbeid med Sporty Norge om å etablere et landsdekkende reklamenettverk av digitale skjermer i 93 treningssentre, fra Mandal til Finnsnes.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen gir annonsører tilgang til over 400 skjermer plassert i resepsjoner, treningssaler og garderober – der 130 000 nordmenn trener flere ganger i uken.

– OOH handler om å nå mennesker utenfor hjemmet, i ulike kontekster, og på denne arenaen møter merkevarer en svært attraktiv målgruppe i et relevant miljø. Treningssentre skiller seg ut ved at oppmerksomheten er høy og reklamestøyen lavere enn i mange andre OOH-miljøer, sier Thomas Haave, Managing Director i Ocean Outdoor Norge. 

De 93 sentrene har over 130.000 medlemmer. Mange av medlemmene trener 3–4 ganger i uken, noe som gir høy eksponering over tid.

– Vi i Sporty ønsker å nå medlemmene våre på en moderne, relevant og inspirerende måte. For å få til dette trengte vi en profesjonell partner med erfaring fra helserelaterte og publikumsrettede miljøer. Valget falt på Ocean Outdoor. Med dem får vi en innovativ aktør som videreutvikler bruken av skjermene våre og skaper løsninger som treffer medlemmene våre på en god måte. Sammen med Ocean Outdoor ønsker vi å sikre annonsørene best mulig avkastning, samtidig som vi styrker opplevelsen for medlemmene våre, sier Ulf Hiis Bergh, salgssjef bedrift og idrett i Sporty Norge.

Skjermene kan vise nasjonale, regionale eller lokale kampanjer, og innholdet kan oppdateres i sanntid.

Ocean Outdoors satsing på helse- og velværesegmentet, kalt Ocean Health, vokser med dette nå med Ocean Health Fitness. 

Dette kommer i tillegg til nettverket Ocean Health Hvilepuls, som er en kanal på legesentre over hele landet.

– Dette markerer starten på noe større. Vi ser for oss at nettverket vårt innen trening og helse vil vokse videre, med flere relevante aktører på laget – fra legekontor og treningssentre til andre hverdagsarenaer der folk tar valg, sier Haave.

Helse og trening er et sentralt fokus i samfunnet, og treningssentre representerer en målgruppe som er motiverte, engasjerte og mottakelige for budskap. Å nå denne målgruppen i miljøer der de aktivt prioriterer egen helse og velvære gir høy oppmerksomhet, lang eksponeringstid og effektive merkevareassosiasjoner.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS